מכיוון שהוא חש רעב בלבנון, פליט סורי מאכיל את חסרי הבית בבריטניה

הפליט הסורי חאלד וואקאא מבלה את חופשותיו בהאכלת חסרי הבית ברחובות בריטניה, שהעניקה לו מקלט, כשהוא נזכר ברגעי הסבל כמחוסר בית ורעב, שחי בעבר בלבנון.

העיתון הגרדיאן הבריטי מספר את סיפורו של חאלד, שתיאר אותו כ"מלאך שומר ", שכן וואקאא ואשתו נאלצו לעזוב את כפרם באזור הכפרי של מחוז דיר א – זור במזרח סוריה בשנת 2013. לאחר שסירבו להילחם לצד כוחותיו של אסד או "דאעש".

סבלם של חאלד ואשתו דלאל בלבנון

מאז שהגיעו ללבנון בשנת 2013 עם מזוודת בגדים בלבד, בני הזוג הגיעו לסף תהום, ישנים ברחוב או על גגות של בתי חברים. ח'אלד עבד בכרמים, בבנייה ובמספרות, אך ככל שיותר פליטים חצו את הגבול, התקשה למצוא עבודה. הם הגיעו למחנה, שם הוקצה להם בית נטוש, שהוצף לעתים קרובות.

סבלם של חאלד ואשתו דלאל החל בשנת 2015 בבית חולים בלבנון, שם סבלה אשתו מצהבת. "אני ואשתי גססנו. בית החולים דרש 500 דולר עבור הטיפולים הרפואיים, אז הלכתי להתחנן מול מסגדים וכנסיות, אבל זה לא עזר לי ".

העיתון מסר כי "סבלו של חאלד הגיע לאוזני פליטים סורים בביירות לאחר שחבריו פרסמו את סיפורו בפייסבוק, ולאחר מכן קיבל טלפונים מאנשים שרצו לעזור לו למרות מחסור בכסף, ובסופו של דבר הצליחו המסייעים לאסוף 200 דולר בלבד, אך בית החולים סירב לקבל את הסכום מכיוון שהוא לא הספיק, ולאחר משא ומתן רב, בית החולים נעתר, והאישה טופלה ".

הסבל מרעב וחוסר בית בלבנון מוביל את חאלד להתנדב בבריטניה

העיתון הוסיף, "חאלד בוכה כשהוא נזכר ברגעים הקשים האלה, לא בגלל אדישות פקידי בית החולים למצב אשתו החולה, אלא בגלל הכרת התודה הגדולה שלו לסורים שעזרו לו, ונתנו לו את כל מה שהיה להם למרות שלא הכירו אותו, וזה מה שעודד אותו לעזור עכשיו לאחרים, שם בילה חאלד את כל זמנו בעבודות התנדבות, מאז הגיעו לאקסטרה סיטי בשנת 2017, בליווי אשתו, לאחר שקבלו מקלט בבריטניה.

העיתון הסביר כי "לאחר ש- UNICEF יישבה אותם לפני ארבע שנים בבריטניה, והקצתה להם דירה בת שני חדרי שינה בעיר אקסטר, פקידים שאלו את דלאל מה היא צריכה, והיא השיבה," אני רק רוצה מיטה ".

הוא מתגעגע לסוריה במיוחד, במיוחד למשפחתו, ומאשר כי "לאחר עזיבתו, כוחותיו של בשאר אל-אסד הפציצו את הכפר שלו, וכמה אנשים נאלצו להימלט בעזרת צמיגים כדי לצוף בעת חציית הנהר, וכי משפחתו בת שבעה בני אדם ניסתה להימלט עם אנשים וכולם טבעו בנהר ".

הוא סבור כי האנשים שמבקשים ממנו לחזור לארצו "אינם מבינים שמקלט אינו אופציה", והדגיש כי הוא לא הגיע לבריטניה כדי לקחת כסף מאף אחד ולשבת בבית כל הזמן, ולמרות הקושי להשיג עבודה, הוא נחוש לעבוד ולעזור לאנשים ולתרום לשיפור המדינה שסיפקה לו ולבנותיו הצעירות בית ומקום בטוח. "

"המלצתי עליו כי הוא עבד ללא לאות למען הקהילה המקומית, בנוסף לבישול, והפעלת שיעורי התעמלות ועזרה במסגד, הוא בחור נחמד, והוא מכין קפה סורי טעים", אומרת רות אוניל, העובדת עם חאלד בבנק מזון מקומי.

בימי ראשון יוצא חאלד לחלק ארוחות צמחוניות סוריות ביתיות לחסרי בית במרכז העיר ונותן שיעורי כושר חינם בגינה. "אני מבין את תחושת הרעב", הוא אומר, "הייתה לי אותה תחושה עם המשפחה שלי בלבנון".

הדו"ח קובע כי "חאלד חולם לקנות משאית כדי לפתוח מסעדה המגישה אוכל סורי, הוא ביקש הלוואה, אך נדחה עקב מגפת הקורונה".

מכיוון שהוא חש רעב בלבנון, פליט סורי מאכיל את חסרי הבית בבריטניה

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות