האם אלג'יריה הניסה צוללת ישראלית שנכחה מחוץ למים הטריטוריאליים שלה ?

היום, שבת, הופץ ברשתות החברתיות באלג'יריה כי צוללות של חיל הים האלג'ירי עקבו ורדפו אחר צוללת ישראלית מדגם דולפין, שהייתה מחוץ למים הטריטוריאליים, במהלך  תרגיל "הרתעה 2021" – "الردع 2021" שהכוחות האלג'יריים ערכו, ב -29 וב-30 בספטמבר. משרד ההגנה האלג'ירי הכחיש ידיעות אלו מכל וכל.

أخبار الجزائر | موقع نبض

משרד ההגנה האלג'ירי החליט להגיב לשמועות שהופצו בנוגע לרדיפה אחר צוללת ישראלית שנצפתה במהלך אימון ימי של צבא אלג'יריה.

ממשרד ההגנה האלג'ירי נמסר, בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית, כי היא "דוחה באופן גורף את מכלול ידיעות הכזב הללו שהופצו בכלי התקשורת ".

במשרד ההגנה אישרו כי "התרגיל הימי, שבוצע בהצלחה רבה על ידי צוות הצוללת " ג'רג'רה " – "جرجرة", לא תיעד אירועים חריגים כלשהם, כולל זה שדווח בכלי התקשורת הללו".

ובאתר האלג'ירי, "Menadefence", המתמחה בחדשות צבאיות, נכתב כי צוללת ישראלית הופיעה בסמוך לאזור בו נערך התרגיל הצבאי.

האתר מסר בדיווח סנסציוני שצוטט בהרחבה ע"י התקשורת המקומית והזרה כי צוללת ישראלית מגדם "דולפין" הופיעה במים בינלאומיים, 5 קילומטרים ממקום התרגיל הימי, שבוצע על ידי הצבא האלג'ירי.

בדיווח נאמר כי הצבא הבחין בצוללת הישראלית ורדף אחריה באמצעות שתי צוללות של חיל הים האלג'ירי, ואילץ אותה לעלות לפני המים הבינלאומיים ולעזוב את האזור.

"אתר Menadefence" הצביע על כך שהצוללת העדיפה לעלות לפני השטח כדי לציין שהיא נטשה את המשימה והתרחקה מחוף אלג'יריה.

בנוגע למניעים להימצאות הצוללת הישראלית ליד המים הטריטוריאליים, נמסר באתר , "יתכן שהיא התכוונה לאסוף מידע מודיעיני וטכני, במיוחד מאחר ולפחות צוללת אחת אלג'ירית צפויה לשגר טיל קליבר אחד או יותר . ”

אתר האינטרנט "Menadefence" הטיל ספק האם יש קשר ל-"ניסיון ריגול" אחר התרגיל הצבאי האלג'ירי לבין מערכת היחסים של ישראל עם מרוקו.