שתי פשיטות קומנדו של הקואליציה הבינלאומית במזרח סוריה בלילה אחד

כתב אתר החדשות המתמחה בהבאת דיווחים ממזרח סוריה – "נהר מדיה" מסר כי כוחות הקואליציה הבינלאומיים ביצעו פעולת קומנדו מוטסת, עם עלות השחר היום, על מטרה בעיירה אל-שחיל –  الشحيل שבאזורים הכפריים המזרחיים של מחוז דיר א-זור.
הכתב הוסיף כי המבצע הביא לחיסולם של 3 בכירים משורות דאעש, לאחר שכוח הקומנדו של הקואליציה המערבית הפועלת באזור תקף בית בשכונת אלשבקה – الشبكة בעיירה אל-שחיל תוך כדי חילופי אש בין הכוח התוקף לשלושת הבכירים.
הכתב ציין עוד כי אנשי השכונה זיהו את הגופות שנמצאו ליד חוף נהר הפרת בעיירה, כשייכות לשלושה אנשים שהכירו בעצמם שהם פליטים מהעיירה סוואידן ג'זירה – سويدان جزيرة.
במקביל ביצעו כוחות קומנדו אחרים של  הקואליציה מבצע מוסק, עם עלות השחר היום, על בית בעיירה אלזר, הסמוכה לעיירה אל-שחיל, ממזרח לדיר א-זור. הכוחות כרזו ליושבי הבית להיכנע ולצאת מהבית, אך הם סירבו והתעמתו עם הכוחות. בחילופי האש נפגעו כל יושבי הבית ורק אז הם נכנעו לכוחות הפושטים. במהלך הפשיטה וכתוצאה מחילופי האש הבית בו הסתתרו המבוקשים נשרף עד היסוד.

פעולה זו באה במסגרת שורה של פעולות ביטחוניות המבוצעות על ידי הקואליציה הבינלאומית, בליווי הכוחות הדמוקרטיים הסורים (הכורדים), במהלכן נערכים מירדפים  אחרי תאי דאעש וגורמים פעילים אחרים באזור שאחראים על ביצוע פעולות פשע.

קרדיט לתמונה: AFSOC פיקוד המבצעים המיוחדים של ח"א האמריקאי.