מנהל תחנת ה-CIA הודח על רקע פגיעת "סינדרום הוואנה" באנשיו

סוכנות הביון האמריקאית CIA הדיחה את מנהל התחנה שלה בווינה על רקע טענות על התנהלותו סביב הדיווחים האחרונים על פגיעת "סינדרום הוואנה" במספר אנשי צוות ואף בילדי עובדים.

גורמי ממשל אמריקאיים חשפו בשיחה עם הוושינגטון פוסט כי עשרות אנשי צוות אמריקאים שמוצבים בווינה, בהם לראשונה גם מספר ילדי עובדים, דיווחו על סימפטומים המזוהים עם התופעה המסתורית שתועדה לראשונה בקובה לפני חמש שנים. בשל ההסלמה בהתקפות, נסגרו מספר משרדים בשגרירות בחודש שעבר.

מהדיווח עולה כי מנהל התחנה עמד בפני ביקורת נוקבת על כך שלא נקט בפעולה נחושה לנוכח ההתקפות המסתוריות ונטען גם כי הוא הביע ספק לגבי אמיתות התסמינים והוא לא גילה רגישות כלפי אנשי הצוות. בעקבות זאת, הוחלט להעביר אותו מתפקידו באחת התחנות החשובות ביותר של סוכנות הביון, וזאת כדי "לשלוח מסר לבכירי הסוכנות שעליהם להתייחס ברצינות לתופעה".

השבוע דווח כי איש צוות שהתלווה לביקורו של מנהל ה-CIA, ביל ברנס, בהודו מוקדם יותר החודש דיווח על תסמינים שתואמים את התופעה המסתורית שפגעה בעשרות דיפלומטים ועובדי ממשל בחמש השנים האחרונות. גורם המודע לפרטים אמר ל-CNN כי ברנס "התפוצץ מזעם" אחרי האירוע וכי בסוכנות גם רואים את התקרית כמסר ישיר לברנס כי "אף אחד אינו בטוח".

How to Get a Job at the CIA and What It's Like to Work There | Military.com

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות