הושמדו 2 סירות תופת של החות'ים שנועדו לתקוף בדרום הים האדום

הקואליציה: החות'ים ממשיך לאיים על השייט במיצרי באב אל-מנדב ובדרום הים האדום

שלשום, שני, דיווחה הקואליציה הערבית הפועלת בתימן בהובלת סעודיה כי שתי סירות תופת של המיליציה החות'ית בסליף הושמדו ובכך סוכלה התקפה מתוכננת.

הקואליציה גינתה את המשך האיום החות'י על השייט במיצר באב אל-מנדב ובדרום הים האדום, והמשך הפרות ההסכם שטוקהולם של המיליציה החות'ית וזאת על ידי מיסיונות להוצאת פיגועים בים מאזור עיר הנמל חודיידה בצפון מערב תימן.

ראוי לציין כי הקואליציה הערבית הודיעה ביום רביעי שעבר כי ההגנה האווירית יירטה והשמידה 2 מל"טי נפץ ששיגרה המיליציה החות'ית לעבר שדה התעופה אבהא שבדרום סעודיה.

הקואליציה אמרה כי הפרות המיליציה החותית של החוק הבינלאומי הן חמורות כי הן נועדו לתקוף מטרות אזרחיות, וכי היא מתמודדת עם מקורות האיומים בתקיפות נגד כדי להגן על אזרחים ואתרים אזרחיים מפני תקיפות עוינות.

ראוי לציין כי במשך זמן מה המשיכו המיליציות הללו בניסיונותיהן לתקוף אובייקטים אזרחיים וכלכליים בממלכה, ניסיונות שגררו גינויים מכמה מדינות ערביות ומערביות, שהדגישו את תמיכתן בסעודיה ובביטחונה, והוקיעו את מתקפות הטרור של החות'ים.

ניסיונות החות'ים החוזרים ונישנים הסלימו בתקופה האחרונה, תקופה שבה האו"ם מנסה לייצב הפסקת אש בתימן, כדי להשיק מחדש את המשא ומתן, כדי להגיע לפתרון של שלום בסכסוך שנמשך כבר שנים.

הפרלמנט הערבי: החות'ים מאיימים על השייט

הפרלמנט הערבי גינה את הניסיון של המיליציה החות'ית לבצע פיגוע באמצעות שתי סירות תופת בנמל סליף שלחופי הים האדום, מתקפה שכוחות הקואליציה בראשות סעודיה סיכלו בהצלחה.

הפרלמנט הערבי הדגיש כי ניסיונה של המיליציה החות'ית מהווה איום על התנועה הימית במצרי באב אל-מנדב ובדרום הים האדום, והמשך הפרת הסכם שטוקהולם באמצעות הוצאה לפועל של פעולות עוינות מאזור נמל חודיידה, וכי דרושה עמידה בינלאומית איתנה כדי להתעמת עם פעולות טרור ולהביא לדין את המתכננים, התומכים, אנשי הכספים והעומדים מאחוריהם, בין אם הם יחידים, קבוצות או מדינות.

הפרלמנט הערבי הביע את אמונו המלא ביכולתה של ערב הסעודית להביס את הטרור ולהביס קבוצות טרור, והדגיש את הסולידריות עם ריאד ואת תמיכתו בהתמודדותה הנחרצת נגד כל מה שמאיים על ביטחונה ויציבותה.

סירת תופת נשלטת מרחוק:

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות