מכון וושינגטון קורא לביידן לשלול את רעיון הנסיגה מסוריה

גם אם היציאה האמריקאית המתוכננת מאפגניסטן היתה ידועה לכל הגורמים המעורבים ישירות בסכסוך שם , היציאה האמריקאית החפוזה, שגם אולי ניתן לקרוא לה , לא אחרת , מאשר בריחה , היממה את כל העולם וזרעה חשש כבד בליבות בעלי בריתה החוששים אף הם שהשיטה האמריקאית תישנה גם אצלם.

גופי מחקר ברחבי העולם בחנו "בזכוכית מגדלת" את מה שקרה ואת ההשפעה על הזירות האחרות בהן מעורבת ארה"ב בלחימה לצד בנות בריתה , והמזרח התיכון לא היה יוצא מהכלל . 

עוד לא הסתיימה הנסיגה החפוזה מאפגניסטן וכבר החלו שמועות , שהתבררו אחר כך כלא נכונות , לרגע זה, כי ארה"ב החלה גם להסיג את כוחותיה ממזרח סוריה, דבר שהטריד מאוד את בעלי בריתה הכורדים.

לכן אין להתפלא שאחד ממכוני המחקר האמריקאים העוסקים בנושא מיהר להוציא קול קורא לממשל ביידן לשקול מחדש את רצונו לסגת מסוריה בעצם ימים אלו.

מכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב דוחק בממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לשלול את הרעיון לסגת מצפון מזרח סוריה.

בדיווח, אומר המכון: "בעקבות הנסיגה מאפגניסטן, על ממשל ביידן להמשיך ולהרגיע את SDF, בקול רם ובפומבי, כי וושינגטון אינה מתכוונת לעזוב את אזורי השליטה שלה בסוריה".

הדו"ח סבר כי לשותפות בין ארצות הברית למיליציה "SDF" יש חשיבות מיוחדת בשל המצב ממערב לפרת, והתפשטות תאי דאעש באזורים שבשליטת משטר אסד.

הוא הוסיף, "יועצי הקואליציה הבינלאומית למאבק בדאעש צריכים לבחון את האפשרות שהארגון יקים מחדש את נוכחותו האזורית שם בטווח הקרוב, במיוחד אם כוחות אסד יחליטו לרכז את כוחם במקומות אחרים, כגון דרעא או אידליב. "

המודיעין האמריקני חשב שהאיום מצד סוריה, עיראק ותימן גדול ומסוכן יותר מאפגניסטן ומתנועת הטליבאן לשלטון שם.

מנהל המודיעין הלאומי, אבריל היינס, אמר כי "האיום המסוכן ביותר על ארצות הברית הוא ארגוני טרור שבסיסם באפריקה ובמזרח התיכון, ולא באפגניסטן".

ראוי לציין שארצות הברית מתכננת להחזיק בסוריה 900 חיילים כדי לתמוך במיליציות SDF הכורדית נגד דאעש, ואין זה סביר שיהיו שינויים במשימה האמריקאית בסוריה.

יש לציין כי במכון וואשינגטון פועלים מיטב המוחות שפעלו בעבר בממשלים שונים בארה"ב ובצמרת המערכת הצבאית האמריקאית.

קרדיט לתמונה: הרשתות החברתיות