שר ההגנה הסורי בביקור מפתיע בירדן. מה מאחורי?

שר ההגנה של משטר אסד, הגנרל עלי איוב, הגיע לביקור פתע במלכת ירדן ההאשמית, כך הודיעה סוכנות הידיעות הירדנית.

הסוכנות פרסמה הודעה, בה נמסר כי הרמטכ"ל הירדני, האלוף יוסף אל-חונאיטי, קיבל היום, ראשון, בעמאן, את הגנרל עלי איוב.

לדברי הסוכנות, במהלך הפגישה הם דנו בנושאים רבים בעלי עניו משותף, ובראשם תיאום המאמצים להבטיח את ביטחון הגבולות המשותפים בין שתי המדינות, המצב בדרום סוריה, לחימה בטרור ומאמצים משותפים להתמודדות חוצה גבולות בהברחות, ובמיוחד הברחות סמים.

שני הצדדים ציינו במהלך פגישתם כי ימשיכו גם בעתיד את התאום ביניהם בכל הנושאים הנפוצים.

לדברי הסוכנות, הפגישה באה במסגרת המאמץ המשותף להגביר את התיאום בתחום אבטחת הגבולות כדי לשרת את האינטרסים של שתי מדינות אחיות.

ראוי לציין כי הביקור עולה בקנה אחד עם דיבורים על הסכם להעברת גז ממצרים ללבנון, שיעבור הן בשטחים הירדניים והן בסוריה, ועם האפשרות שחלק מהסנקציות האמריקניות על משטר אסד יוסרו כדי להביא להשלמת העסקה.

הערה ברקע הידיעה: למרות שלל הסיבות לביקור זה ,שהופרחו על ידי 2 הצדדים, המטרה העיקרית של הביקור היתה להשלים את הסידורים האחרונים לתחילת יישום פרויקט שינוע הגז ממצרים ללבנון דרך ירדן וסוריה , פרויקט שיועיל מאוד לכלכלות 2 המדינות הנמצאות בשפל עמוק , לכן 2 הבכירים ביותר במדינות אלו התערבו ישירות על מנת לסיים את ההכנות ולהתחיל בפועל בפרויקט הריווחי מאוד ל-2 המדינות. כמו כן ל-2 המדינות יש אינטרס עליון להצר את צעדיה של איראן ולחבל ככל שניתן בניסיונות איראן להשתלט סופית על לבנון באמצעות החיזבאללה.

קרדיט לתמונה: הרשתות החברתיות