בלומברג: לבנון היא מדינה פושטת רגל ולאזרחים אין אמון בממשלתו של מיקתי

אתר בלומברג האמריקאי הקדיש מאמר שלם לדיון במצב שהביא להתמוטטות לבנון, בהתחשב בכך שהאמון בממשלה החדשה שהוקמה לאחר שלב קריסה של 13 חודשים כמעט ואינו קיים, במיוחד לאור המשבר הכלכלי והפוליטי ,  משברים שהמדינה מתמודדת איתם , בנוסף להתערבות המעצמות הזרות, בראשות איראן.

اقتصاد الشرق مع بلومبرغ - ويكيبيديا

האתר האמריקאי אישר במאמרו ש- "המדינה שנגיד הבנק המרכזי שלה  , ריאד סלמה , הוציא את כספי הבנקים שלה ואילץ את הפוליטיקאים להקים את הממשלה לאחר המתנה ממושכת, לאחר שהודיע ​​על דלדול עתודות הדולרים, וטען כי המדינה פשטה את הרגל הן ברמה הציבורית והן ברמה הפרטית".

בלומברג המשיך את מאמרו וציין כי יש אחוז קטן מאוד בממשלת מיקאטי שהעם נותן בהם אמון, והסביר כי חיזבאללה הסכים רק להקים את הממשלה מכיוון שהאפשרות לדחיות נוספת נגמרה בסופו של דבר, וכי היא מפעילה לחץ עצום על עאון וחתנו, ג'בראן באסיל, לקבל את הקמת הממשלה הזו, מאחר שלבסוף הגיע למסקנה שהמצב הפך להיות מסוכן מדי עבורו. 

ההכרזה של הקמת ממשלה חדשה ב -10 בספטמבר , הביאה מיידית להתאוששות  בערך הלירה  הלבנונית, ואיפשר ללבנון כדי להשיג מאות של מיליונים של דולרים שהובטחו על ידי תורמים, וכן להשיג סיוע מהבנק העולמי בסך של  $ 546 מיליון ועוד סכום, הצפוי להגיע, של 860 מיליון דולר מההקצאות זכויות משיכה מיוחדות של קרן המטבע הבינלאומית.

ראש ממשלת לבנון החדשה – נג'יב מיקאתי: