אחד מכל 500 אמריקאים מת מקורונה … והפתעה סטטיסטית

לאחר שמספר מקרי המוות בארצות הברית עלה על 663,000, המשמעות היא שכאחד מכל 500 אמריקאים נכנע למחלה שנגרמה כתוצאה מנגיף הקורונה, כך דיווח הוושינגטון פוסט , ביום רביעי. 

מיסיסיפי וניו ג'רזי היו שתי המדינות עם שיעור התמותה הגבוה ביותר בקרב האוכלוסייה, עם מוות אחד מכל 330 בני אדם, ואחריו לואיזיאנה עם מוות אחד מתוך 360, ואז ניו יורק, אריזונה, מסצ'וסטס ורוד איילנד עם מוות אחד מכל 380 איש. 

העיתון אמר כי זה בא למרות העובדה שארצות הברית נקטה צעדים רבים כדי להגביל את התפשטות הנגיף, כמו הגדלת הבדיקות והטלת חובת לבישת מסכות פנים במרחבים סגורים והתרחקות חברתית של שישה מטרים, "ואז החיסונים. הגיעו, אבל לא מספיק אנשים התחסנו ". 

אך הדבר המרגש ביותר שהעיתון התמקד בו הוא "האפקטיביות הקטלנית שבה הנגיף תקף את קהילות השחורים, הלטינים, האינדיאנים האמריקאים ותושבי אלסקה בשנות השלושים, הארבעים וחמישים לחייהן".

היה מוות אחד מכל 1,800 אינדיאנים, מוות אחד מכל 4,700 לטינים, ומוות אחד מכל 4,900 אנשים שחורים, בעוד שהשיעור היה די רחוק בין אסייתים לבנים, מתוכם מת אחד מכל 16 אלף. 

مقال في إندبندنت: بايدن اعترف بإبادة الأرمن.. فليعترف أردوغان بإبادة الأميركيين  الأصليين! | الولايات المتحدة الأميركية أخبار | الجزيرة نت

קרדיט לתמונה: אלג'זירה