החיזבאללה גובה דמי חסות מתושבי כפרים בסוריה תמורת שמירה על נכסיהם

אנשי החיזבאללה מצאו דרך חדשה לממן את שהותם על אדמת סוריה במקום איראן שדאגה עד כה למימונם.

אנשי הכפרים באזור המזרחי של מחוז חמה בצפון סוריה סובלים מהטלת דמי חסות עליהם, על ידי מיליצית החיזבאללה הלבנונית בתואנה של הגנה על על נכסי תושבי האזור שנגנבים בעיקר על ידי אנשי המיליציה עצמה.

כתב "רשת עין אל-פורת" באזור אמר כי תושבי הכפרים עקראב, מבוג'ה ואל-סבורה סובלים מהטלת דמי חסות של החיזבאללה הלבנוני של עד 4000 SYP – לירות סוריות על כל משפחה בעילה של הגנה מפני גניבה של כבלי חשמל ושנאים, בנוסף להגנה על בעלי חיים מפני שודדים..

הכספים נאספים באמצעות המוכתר בכל אזור ומועברים לבכיר המיליציה, אבו סאפא, המתגורר בכפר טלדה, מדי חודש, לאור תלונות התושבים על התדרדרות במצב הביטחוני באזור.

עיסאם אל-הילי אבו נוואס, תושב עקראבה, אומר: "הם רואים בזה דמי שמירה  אבל במציאות הם גובים את הכסף בכוח הנשק. מי שלא משלם נתון לשוד ולפגיעה בלי למצוא מושיע, וכוחות המשטר הסורי אינם נוקפים אצבע ".

ראאד אל-סלמו מצידו מהכפר אל-סבורה אומר: "לא אכפת לי לשלם את הסכום, בשביל המסחר שלי זה טוב יותר אם הוא מוגן ותחת השמירה על אבו אל-סאפא, אבל לשלם כסף בכוח הזרוע ובאיומים זה השפלה, ולמרות שהגשנו תלונה לכוח טייגר (חטיבה 25 מגייס 5 בפיקודו של תת אלוף סוהיל אל-חסן) לא קיבלנו תגובה למרות ההבטחות לטפל בנושא ".

ראוי להזכיר כי כוחות המשטר הסורי ובני בריתם מנסים לנצל את אנשי האזור הכפרי המזרחי של מחוז חמה בכל האמצעים האפשריים, בין גניבת רכושם לבין מכירתם בכוח, הטמנת מוקשים על אדמותיהם וקבלת כסף תמורת הסרתם.

 חיזבאללה הלבנוני מטיל תמלוגים חודשיים על תושבי הכפרים באזור הכפרי המזרחי של חמה בשם "שמירה"