אחרי יותר מ-70 שנה תפילת שבת במניין בבחריין

לראשונה מזה עשרות שנים בבחריין, איברהים ננו מבצע את תפילתו היהודית בפומבי בבית כנסת ישן ששופץ במרכז מנמה העתיקה, תוך ניצול הנורמליזציה של ארצו  עם ישראל לפני שנה.

בחריין והאמירויות, שלא השתתפו מעולם במלחמות נגד ישראל, חתמו על שני הסכמים לנרמל את היחסים עם ישראל ב -15 בספטמבר 2020, לפני סודן ומרוקו הלכו בעקבותיהן.

הקהילה היהודית הקטנה, עם שורשים עמוקים בבחריין, נהנית מפוזיציה פוליטית וכלכלית מיוחסת יחסית בממלכת המפרץ הקטנה הגובלת עם סעודיה, על פי AFP. 

אולם במשך עשרות שנים המשיכו חבריה לערוך את הטקסים הדתיים שלהם בבתיהם, מאז חורבן בית הכנסת שלהם בתחילת העימות הערבי-ישראלי בשנת 1947, עד שהכל השתנה עם חתימת הסכם הנורמליזציה לפני שנה.

בחודש שעבר התקיימה בבית הכנסת- "בית עשרת הדברות" תפילת שבת ציבורית , לראשונה מזה 74 שנים, במפגש בו השתתפו בני הקהילה המקומית, מבקרים יהודים  ודיפלומטים.

התפילה כללה גם טקס "בר מצווה", טקס דתי המתקיים כאשר ילד יהודי מגיע לגיל 13, הגיל בו הוא אמור להתחיל לבצע את חובותיו הדתיות.

"כעת כבר אין לנו ממה לחשוש וניתן לחזור ולפתח את החיים היהודיים. מאז 1947 אנו שומרים על פרופיל נמוך, אך כעת אין צורך להסתיר", אמר נונו.

ראש איגוד הקהילות היהודיות במפרץ, הרב אלי עבדי, שפיקח על התפילה היהודית הראשונה בבחריין בחודש שעבר, ראה בחזרת התפילות "חידוש ההיסטוריה של היהודים באזור".

"תפילות יהודיות מהדהדות בציבור באזור זה יותר מ -2,000 שנה, ולמרבה הצער הן פסקו בשנת 1947", אמר עבדי ל- AFP.

"המטרה העיקרית שלנו כרגע היא להביא רב צעיר לבחריין כדי לפתח את חיי היהודים ולקיים תפילות שבועיות", אומר נונו.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות