מבזקי חדשות ליום 14-9-21. מתעדכן

*- האמירויות: אישים חדשים ברשימת הטרור עם הקשר ישראלי
ממשלת איחוד האמירויות פרסמה אתמול שמות של אישים וארגונים חדשים אותם הכניסה לרשימת הטרור שלה. בהודעתה ציינה הממשלה כי הכנסת השמות נועדה לשבש את הפעילות ברשתות הקשורות למימון הטרור. בין השמות ברשימה, האופוזיציונרים אחמד אל שייבה אל נעימי, מוחמד צקר א זעאבי, חמד מוחמד אל שאמסי וסעיד נאצר אל טוניג'י, שכולם נשפטו בעבר לתקופות מאסר ממושך שלא בפניהם לאחר שהורשעו בהשתייכות ל"אגודת איסלאח" האיסלאמיסטית. הארבעה היו פעילים בשנה האחרונה בהתנגדותם להסכם עם ישראל והקימו ביחד עם אחרים אגודה הפועלת נגד הנורמליזציה. בנוסף, נכנסו לרשימה גם שמות הקשורים במימון חיזבאללה והחות'ים בתימן.

*- אנשי טאליבן טוענים כי איתרו בביתו של סגן הנשיא הנמלט אמראללה סאלח 6.5 מיליון דולר במזומן ועוד כמויות של זהב. לפי טאליבן, סאלח תכנן לקחת את הרכוש הזה עמו במהלך בריחתו אך נכשל. טאליבן כמובן מדגיש שכספים אלה שייכים לעם האפגני ולכן יוחזרו אליו…

*- ככה עובדת שיטת ההברחה של חיזבאללה
ממשלה חדשה בלבנון או לא, לחיזבאללה זה לא ממש משנה. ישנו תיעוד שעלה לרשת ולפי הנטען נראות בו משאיות הפועלות בשירות חיזבאללה כשהן נכנסות מהשטח הסורי ללבנון במעבר לא חוקי כמובן. סוג הסחורה במשאיות לא ברור מאחר שהוא מכוסה…

ובתוך כך גם סוג של חדשות טובות עבור לבנון. קרן המטבע צפויה להעביר ללבנון עוד השבוע 1.135 מיליארד דולר בצורת "זכויות משיכה מיוחדות" (סוג של מטבע השייך לקרן שערכו מחושב לפי סל מטבעות). זהו הפרי הראשון שקוצרת ממשלת מיקאתי שהוקמה ביום שישי, בתמיכת חיזבאללה….

*- לאן נעלמו פועלי הבניין הפלסטינים?
קבלנים בגדה המערבית טוענים כי עובדי הבניין המקומיים "נעלמו". לפי מקורות בשוק, הפועלים הפלסטינים זנחו את השוק המקומי ומעדיפים לעבוד בישראל, לאחר שהיא פתחה את שעריה עם ההקלות במגבלות קורונה. העדפת השוק הישראלי נובעת כמובן מההפרשים הגדולים בשכר המשולם לעובדים לעומת השוק הפלסטיני. לפיכך, גם פועלים שאין להם אישור מנצלים את הפרצות בגדר כדי להכנס לישראל ולעבוד בבניין (יש כ-200 אלף פועלים פלסטינים בישראל עם אישור ובלעדיו). עם זאת ייתכן כי בתקופת מועדי תשרי מספר הפועלים הפלסטינים בשוק הישראלי יצטמצם.

לפי הערכות 6 מכל 10 פועלי בניין פלסטינים מועסקים בישראל.

*- תדהמה והלם בתוניסיה
זעזוע בתוניסיה ובכל העולם הערבי אחרי שצעיר מקומי הצית עצמו במחאה על תנאי המחייה הקשים. האירוע התרחש אתמול ברחוב המרכזי – חביב בורגיבה בבירה תוניס. האירוע תועד אך אני חוסך ממכם את הסרטונים הקשים. הצעיר בן ה-35 נכווה קשות ומת זמן קצר לאחר מכן בבית חולים.

האירוע הזה מזכיר את מה שאירע בדצמבר 2010 כשהצעיר מוחמד אלבועזיזי הצית עצמו והוביל למה שמכונה "האביב הערבי". עם זאת, התקרית מסוף השבוע האחרון כבר לא תיצור אותו אפקט… תוניסיה נמצאת במשבר פוליטי וכלכלי חריף במה שמזכיר לרבים את המצב בלבנון. נשיא תוניסיה קיס סעיד הבטיח אתמול כי ממשלה חדשה תוקם "בקרוב".

*- נפתרה תעלומת "המים האדומים" ליד ים המלח
אתמול הופצו במדיה החברתית תמונות של "בריכה אדומה" בירדן. במשרד המים בעמאן אישרו שהבריכה הזו נמצאת בקרבת ים המלח והבטיחו לתת תשובה מה גורם לתופעה. בינתיים, ד"ר אחמד אל-מלעאבה, מומחה לסביבה ולגיאולוגיה בירדן הסביר כי הצבע האדום נגרם כתוצאה מאצות וחיידקים המפרישים צבעים.

הוא הוסיף כי אצת דונאלילה סלינה המופיעה בטמפרטורת מים ומליחות גבוהים, מפרישה חומר ורוד הגורם לצביעת מים. תופעה זו רווחת בין השאר בסולטנות עומאן, סין, אוקראינה וסנגל. לדברי אלמלעאבה, אצה זו עשירה בשמנים, שומנים, קרוטן, חלבון ופוליסכרידים. כמו כן, היא מכילה מינרלים בכמות גבוהה ולפחות 18 סוגים של חומצות אמינו, כולל חומצות אמינו חיוניות לאדם. המומחה אמר שלדונאלילה סלינה יש ערך כלכלי ייחודי בייחוד בענפי המזון, הרפואה, הבריאות והחקלאות ימית. במדינות כמו אוסטרליה, ארצות הברית וישראל נעשה באצה הזו שימוש בתעשיות שונות, ובכלל זה הקסומטיקה.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה- רשתות חברתיות