ענף פלסטין בכוח קדס

כוח קדס האיראני הקים לפני מספר שנים את ענף פלסטין האחראי על שמירת הקשר הרציף בין משמרות המהפכה האיראנים לבין ארגוני הטרור שנלחמים בישראל באופן רציף (חזבאללה, גא״פ וחמאס), בנוסף לתמיכה בהם, הן מבחינה כספית והן מבחינת ידע ואמצעים.

בראש היחידה עומד סעיד איזדי המוכר בכינוי חאג׳ רמצ׳אן – בן 57, איראני במקור וכיום מתגורר בלבנון ונע על ציר איראן-סוריה-לבנון.
במסגרת תפקידו סעיד איזדי אחראי על הקשר הרציף בין איראן לבין הארגונים חמאס והג׳האד האסלאמי, הן בעזה והן עם השלוחות בלבנון.

במהלך השנים, עפ״י גורמי מודיעין מערביים, סעיד איזדי נכנס לשטח רצועת עזה דרך מעבר רפיח עם דרכון פלסטיני מזויף שהונפק בעבורו ע״מ למלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר.

בשנים האחרונות החליט סעיד איזדי להגביר את התמיכה של כוח קדס, צבאית וכלכלית, בעיקר לארגון הג׳האד האסלאמי, זאת בגלל חוסר שביעות מתפקודו של חמאס במערכה נגד ישראל.

התמיכה הצבאית של כוח קדס בגא״פ מתבטאת בעיקר דרך יחידה 340  – המחלקה הטכנית של כוח קדס למחקר ופיתוח של אמצעי לחימה לטובת ארגוני הפרוקסי של משה״מ.
היחידה מנחה את ארגוני הטרור כיצד לייצר ולשפר את האמל״ח שבידיהן, במקרה של הגא״פ – המערך הרקטי.

מקורות המקורבים לציר ההתנגדות ציינו כי חאג׳ רמצ׳אן פועל במעין חמ״ל בלבנון הפועל בשיתוף פעולה של חזבאללה ומתאם את התמיכה והפעילויות של הגא״פ והחמאס.

ענף פלסטין מספק תמיכה גם ליחידות הסייבר של חמאס, הגא״פ וחזבאללה –
עבד אלרחמן המאא׳י הוא האקר איראני ומומחה באבטחת מידע, הוא משמש כמפעיל הסייבר של ענף פלסטין ובמסגרת תפקידו הוא מלמד ומאמן את יחידות הסייבר של שלושת הארגונים.

• מסוף שנת 2020 עד מבצע שומר החומות חמאס הגביר באופן מסיבי את התקיפות שלו כנגד יעדים ישראליים – מדובר בקפיצה של עשרות אחוזים.
בחמאס גנבו מידע מחברות ישראליות, מידע על חיילים באמצעות הודעות SMS/רשתות חברתיות.
הפלת בניין אלג׳לאא' במהלך שומר החומות פגעה אנושות ביחידת הסייבר של חמאס והביאה לפעילות מועטה מאוד של חמאס בתחום הסייבר.

קרדיט:  עולם החדשות בטלגרם