דיוויזיה 4 הפכה לתערובת של שכירי חרב איראנים המתמחים בהשמדת סורים

כאשר דיוויזיה 4 של המשטר הסורי נסוגה מסביבת השכונות הנצורות של דרעא אל-בלד במסגרת יישום תנאי ההסכם האחרון לפריסת 9 נקודות של כוחות המשטר הסורי בתוך שכונות העיר כדי לפקח על תנועות האנשים ולעשות הסכמי סולחה עם כוחות המורדים, התברר כי דיוויזיה 4 שהיא כוח המזוהה עם המשטר הסורי בפיקודו של מאהר אל-אסד, אחיו של נשיא סוריה, הפכה להיות תערובת של מיליציות עדתיות רב לאומיות המונעות על ידי אמונות טפלות של וילאת אל-פקיה (המשטר המרכזי) באיראן – כך טוענים מקורות סורים.

אתר החדשות  "נבא", המתמחה בחדשות ממחוז דרעא, חשף במהלך המערכה הצבאית על העיר דרעא את נוכחותם של מפקדים ולוחמים מהמיליציות האיראניות, זה לצד זה עם כוחות המשטר הסורי, משתתפים בשפיכת דמם של אנשי דרעא, הורסים את עירם ומכלים את זעמם על המסגדים שלהם.

גם כוחות ממיליציית פאטמיון האפגנית השתתפו בפעולות הצבאיות נגד הסורים המקומיים.

בנוסף לגדודי רדוואן של החיזבאללה הלבנונית, ויחידות החאג' בפיקודו של אבו טוראב אל-לובנאני –  أبو تراب اللبناني  המקבלות פקודות ישירות משגרירות איראן בדמשק, וחטיבת אריות עיראק – لوائي أسود العراق  והאימאם אל-חסיין – الإمام الحسين.

 דרעא אל-בלד חשף אותו .. הדיוויזיה הרביעית הפכה לתערובת של שכירי חרב של המיליציות העדתיות האיראניות המתמחות בהשמדת הסורים.

ברור כי עצם השתתפות הכוחות הללו במצור על דרעא במסגרת דיוויזיה 4, מוכיח כי האחרונה הפכה למיליציה עם מטרות עדתיות בלבד שאין להן שום קשר מלבד להשמיד ולבזוז כמה שיותר סורים ולקיחת כופר ותמלוגים מכל מי שחוצה את המחסומים שהם פרסו בכל האזור.

הימצאות מיליציות איראניות באזורי הגבול עם מדינות שכנות מהווה הפרה ברורה של הסכם ההסדר שרוסיה היתה ערבה לו בשנת 2018, שבמסגרתו הוסכם על הוצאת המיליציות האיראניות מהגבול למרחק של 80 קילומטרים, כלומר נסיגה עד אזור קיסווה השוכנת על כביש דמשק – דרעא.

נראה שרוסיה שיחקה משחק זדוני בכך שהפכה את המיליציות האיראניות לאלמנט לחץ או סוג של כלב משוגע שהם משחררים מתי שהם רוצים ומרסנים אותם מתי שהם רוצים.