ממשלת עיראק מאשרת את חוק גיוס חובה לצבאה. מה מאחורי?

דובר מועצת השרים העיראקית, חסן נאזם, הודיע ​​שלשום כי המועצה אישרה טיוטת חוק לגיוס חובה במדינה.

נאזם אמר במסיבת עיתונאים, לאחר הפגישה השבועית של מועצת השרים בבגדאד, כי "מועצת השרים אישרה, באופן עקרוני, את טיוטת החוק לשירות צבאי חובה".

הוא הוסיף, ללא פרטים נוספים,  כי הפרויקט יועבר לדיון בפרלמנט העיראקי לקראת אישורו.

בשבוע שעבר חשף חבר בוועדת הביטחון  בפרלמנט, עבד-אלחאלף אלעזאווי – عبد الخالف العزاوي, הבטחה שהבטיח ראש הממשלה, מוסטפא אל-קאזמי, לאשר את חוק שירות החובה במדינה לפני תום מושב הפרלמנט הנוכחי.

אל-עזאווי אמר לסוכנות הידיעות "שפק", "ועדת הביטחון הפרלמנטרית דנה ביישום (חוק)  שירות החובה במהלך פגישתה עם ראש הממשלה מוסטפא אל-קאזמי," וציין כי "האחרון הבטיחה לוועדה לשלוח טיוטה של חוק ​​שירות החובה לבית הנבחרים ".

הוא הוסיף כי "חוק השירות הוא אחד החוקים החשובים, ומועצת השרים הייתה אמורה לשלוח את חוק הגיוס לפרלמנט לצורך דיון ואישור".

אל-עזאווי המשיך: "יש רוב פרלמנטרי לאישור חוק שירות החובה, אך עיכוב בשליחת חוק הגיוס לפרלמנט יכול לדחות את אישורו למושב הפרלמנט הבא".

וועדת הביטחון וההגנה בפרלמנט העיראקי הודיעה בעבר כי חוק שירות החובה במדינה מוכן לאישור הפרלמנט, והדגישה את חשיבותו, וציינה כי אישורו מחייב "קונצנזוס ורצון ופוליטי."

משרד הביטחון הודיע ​​בשנת 2020 על שליחת טיוטת חוק גיוס חובה למועצת השורא של המדינה לבדיקה משפטית.

השירות הצבאי היה חובה בעיראק עד כיבוש עיראק ב -2003, והמושל האזרחי האמריקאי ,פול ברמר, פירק את צבא עיראק לשעבר והקים מחדש צבא חדש המבוסס על התנדבות ולא על גיוס.

הערה ברקע הכתבה: ממשלת עיראק הבינה כי המיליציות האיראניות הפועלות במדינה וחלקן מתבסס על צעירים עיראקים המקבלים פקודות מאיראן , הינו מתכון בטוח להרס המדינה והשתעבדותה לאיראן בכל התחומים. העברת חוק גיוס חובה במדינה יאפשר למדינה "לייבש" את המיליציות המקומיות ולמנוע מהן כוח אדם מקומי ואולי בסופו של יום יאלצו אותן להתפרק ולאפשר לצבא עיראק להיות האחראי בלעדית על הנושא הביטחוני בכל רחבי המדינה וכן לא יאפשר לשלוח צעירים עיראקים להלחם בשדות הקרב הזרים מחוץ למדינה.

צפויה התנגדות איראנית להעברת החוק מתוך הבנה עמוקה לאן זה ייקח אותם ואיך זה יחבל בהשגת מטרותיהם האסטרטגיות לבנות ציר שיעי שיהיה תחת השפעתם המוחלטת.

لماذا قررت الحكومة العراقية عودة التجنيد الإلزامي بالجيش"خدمة العلم"؟ -  Sputnik Arabic