ביידן חידש התחייבות אמריקאית לא ללחוץ על ישראל על ארסנל הגרעין שלה

אתר "וואלה" העברי חשף כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על מסמך בו חידש את ההתחייבות האמריקאית שלא ללחוץ על ישראל על ארסנל הגרעין שלה, מסמך שהפך למנהג דיפלומטי מסורתי שייחתם בטקס הפגישה הראשון של כל הנשיאים האמריקאים עם ראשי ממשלות ישראל מאז חמישה עשורים.

אתר החדשות ציטט גורם ישראלי עלום כי צעד זה הוא אחד מתוצאות ביקורו של ראש ממשלת ישראל בוושינגטון בשבוע שעבר, וכולל את התחייבות הממשל החדש לדבוק בהבנות אסטרטגיות שהושגו לפני עשרות שנים עם ישראל בנוגע לתוכנית הגרעין שלה.

המסמך עליו חתם ביידן הוא אישור להסכם ישן, כתוב ובלתי מוצהר, שבאמצעותו מתחייבת וושינגטון להתעלם מתוכנית הגרעין של ישראל, הסכם זה נתמך על ידי כל הנשיאים האמריקאים מאז עידן ניקסון, והוא קובע שלא ללחוץ על ישראל להצטרף להסכם אי הפצת נשק גרעיני בתמורה להתחייבותם לא להשתמש בפצצות אלה – כך מדווח האתר " טיימס ישראל ".

מהבית הלבן או ממשרד ראש ממשלת ישראל לא נמסרה תגובה לדו"ח זה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת ישראל נפתלי בנט הסכימו , בפגישתם ביום שישי האחרון, על חזון משותף להתמודדות עם תוכנית הגרעין האיראנית, וביידן התחייב לנקוט ב-" אופציות אחרות " נגד טהראן אם יכשלו המאמצים הדיפלומטיים.

בהצהרת הבית הלבן, כאשר התייחסו לפסגה בין ארה"ב לישראל, לא צוין מהן "אפשרויות אחרות".

בעוד וושינגטון מטילה איסור על צפון קוריאה, הודו ופקיסטן על החזקת נשק גרעיני , בנוסף ללחץ הגדול שמופעל על איראן להפסיק את תכנית הגרעין שלה, היא מעלימה עין מפעילות הגרעין של ישראל – כך מסכם אתר החדות "סוריה טי וי" את התייחסותו לנושא זה.

بايدن وإيران: ما العقبات في ملف النووي الإيراني؟