עיתון: לוחמי הטליבאן באזורים הכפריים מפרים הבטחות של מנהיגיהם בקאבול

בסצינה לא מוכרת שתפסה את תשומת לבו של העולם, הופיע על המסך מגיש הטלוויזיה האפגני, מיראוס חקוסט, כדי לקרוא הצהרה שהכינה תנועת הטליבאן, ומספר לוחמי התנועה מאחוריו.

"המוג'אהדין של איחוד האמירויות האסלאמיות מנסים להביא שלום ויציבות לאפגניסטן", נמסר מהתנועה בהודעתה, שאותו הקריא הקריין תחת איום בנשק. "הדרישה היחידה שלהם היא שאנשים יתמכו וישתפו איתם פעולה, ולא יפחדו", נכתב בהודעה.

סצנה זו חשפה את הסתירה בין מה שאומרים השליטים החדשים במדינה לבין מה שהם עושים בפועל, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל " .

השדרנית האפגנית קוראת את ההצהרה המאוימת
השדרן האפגני קורא את ההצהרה תחת איום

מאוחר יותר אמר חקוסט בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, "תחנת הטלוויזיה שלנו נמצאת תחת מצור", והוסיף כי הוא התלונן במשרד התקשורת של הטליבאן, אך ללא הועיל. הוא המשיך, "הרצנו את התוכניות שלנו, ולוחמי הטאליבן היו איתנו באולפן".

לאחר שכבשו את קאבול ב -15 באוגוסט, הטליבאן הכריז על סובלנות כלפי כולם, ונשבע כי לאפגנים, אפילו אלה שעבדו עם הממשלה הקודמת וכוחות זרים, אין מה לחשוש מהשליטים החדשים במדינה.

אבל המציאות בשטח ברחבי הארץ שונה, כשהטליבאן כבר מפגין חוסר נכונות לסבול עניינים תרבותיים או פוליטיים המתנגשים עם אמונתם הפונדמנטליסטית. אפגנים רבים, שחוו את שלטון התנועה בסוף שנות התשעים, חוששים ש"הגרוע מכל עוד לא יגיע ".

אסור לכבס בגדים בנהר

זמן קצר לאחר השתלטות, אמר חמזה אולפת, פעיל מחוזי, במחוז דייקונדי ממערב לקאבול, הטליבאן מנע מבנות  לאחר כיתה ו' ללמוד את לימודיהן, וכתוצאה מכך נסגרו כל בתי הספר לבנות.

אולפת הצהיר כי הטליבאן מנע מנשים לצאת מהבית ללא משגיח גבר, ואף מנע מהן לכבס בגדים בנהר.

ההגבלות החדשות, יחד עם מסים חדשים שהטילה התנועה, הובילו להתנגשויות עקובות מדם בין מיליציה מקומית לטאליבן, כך מספרים מספר תושבים.

ללא ממשל מרכזי או חוקים מחייבים נראה כי לוחמי הטליבאן במחוזות השונים פועלים במידה רבה על פי הפרשנות שלהם.

ישנם סימנים של חילוקי דעות בתוך הטליבאן, כאשר כמה מנהיגים מנסים לשלוט בלוחמים מהאזורים הכפריים שלדבריהם פחות רגילים לחיים בערים היותר ליברליות שעד לאחרונה היו בשליטת הממשלה הנתמכת על ידי ארה"ב.

בעל בית קפה בקאבול אמר כי "בכירי הטליבאן התנצלו בפני בעלי המסעדות לאחר שלוחמי התנועה האשימו כמה מסעדות בכך שפעלו כבתי בושת".

בנאום שנשא בפני לוחמי הטליבאן בשדה התעופה בקבול, שהופץ ברשת, ביקש שלשום דובר הטאליבן זביחוללה מוג'אהיד מהלוחמים להיות עדינים בהתנהלות שלהם עם אנשים.

שר החינוך של הטליבאן בפועל הודיע ​​בשבוע שעבר כי התנועה תמנע מסטודנטים וסטודנטיות ללמוד יחד באוניברסיטאות, מה שגרם לאפגנים רבים להטיל ספק אם הוא בכלל יאפשר לנשים ללמוד.

נשים שעובדות במשטרה או במשרדי הממשלה האפגנית אומרות כי הן מקבלות איומים תכופים מהתנועה. עובד במשרד הפנים הוסיף: "הם מתקשרים אלי מהמשרד שלי לשעבר ואומרים 'אנחנו יודעים איפה אתה גר'".

أفغانستان.. طالبان تقترب من كابل بعد سيطرتها على غزني والحكومة تعرض عليها  تقاسم السلطة مقابل وقف العمليات | أفغانستان أخبار | الجزيرة نت