שערוריית שחיתות גדולה מטלטלת את המשטר הסורי וקשורה באסמה אל-אסד

רשת המקורבת לשלטון חשפה את פרטי שערוריית השחיתות הגדולה בה מעורב יבואן סוכר גדול בסוריה, בעוד שהפרטים הצביעו בבירור כי המדובר הוא בטריף אל-אחראס, בן דודה של אסמה אל-אחראס, אשתו של נשיא סוריה- בשאר אל-אסד.


קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

באתר האשטאג סוריה נמסר כי מנהלת האספקה ​​בחומס פשטה על מחסן השייך לאחד מיבואני הסוכר החשובים במדינה בעשרות השנים האחרונות, ורק ציינה את שתי האותיות הראשונות של שמו – (TA), והכוונה כנראה לטאריף אל-אחראס.

האתר הוסיף כי המנהלת תפסה כמויות גדולות של סוכר במחסן, בהיקף של כ-1900 טון, ותאריך התפוגה שלו משתנה, במקביל לעלייה הפתאומית וללא הצדקה של מחיר הסוכר ברחבי המדינה במהלך הימים האחרונים.

לפי גורמים הקשורים למקרה, מתברר כי במהלך המעקב והחקירה, נמצא כי הסוכר המאוחסן במחסנים מתוארך לשנה האחרונה, והוא הגיע לארץ באישור יבוא עבור יבואן (QA), בהיקף של 10,000 טון.

אל-אחראס נולד בעיר חומס בשנת 1951. בבעלותו קבוצה גדולה של גופים כלכליים, ובראשם מפעלי סוכר, מפעל שמני סולינה, מפעל מזון, חברת טרנס בטון לחומרי בניין ובית חרושת לגלידה- סמבה.
והוא החל לספק סחורות לצבא, כגון שמנים, סוכר וחומרים בסיסיים אחרים, תוך ניצול השחיתות המשתוללת באותו מוסד, על פי אתר אינטרנט "עם צדק" – مع العدالة.

 בגלל תמיכתו במשטר אסד ובמיליציותיו, שמו נכלל ברשימות הסנקציות האירופאיות, האמריקאיות והקנדיות ואילו בריטניה הסירה אותו מרשימת הסנקציות שלה לאחרונה.