שר ההגנה האמריקאי לשעבר: נצטרך לחזור לאפגניסטן שוב

לאון פנטה: הנסיגה מאפגניסטן הותירה את ארה"ב במצב מאוד מסוכן וקשה

שר ההגנה האמריקני לשעבר בממשלו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, ליאון פנטה, הבהיר ביום שישי כי הצבא האמריקני, ככל הנראה, יצטרך לחזור לאפגניסטן שוב .

מזכיר ההגנה לשעבר הצהיר כי הנסיגה הותירה את ארצות הברית במצב מסוכן וקשה מאוד.

בראיון לרשת CNN אמר פנטה כי הכוחות האמריקאים יחזרו להתעמת עם דאעש והאיומים הנשקפים מהטליבאן.

בראיון שלו הוסיף פנטה כי הוא מבין את הניסיון להוציא את הכוחות האמריקאים מאפגניסטן, אך המלחמה נגד קיצוניות וטרור חייבת להימשך.

הוא גם הדגיש את חשיבות ההתמודדות עם האיום שארגונים קיצוניים כמו אל-קאעידה, דאעש ובוקו חראם ממשיכים להציב בפני ארצות הברית ובעלות בריתה.

המספר הגבוה ביותר של האמריקאים שנהרגו באפגניסטן מאז 2011

ראוי לציין כי הפיגוע שהרג לפחות 13 חיילים אמריקאים סמוך לשדה התעופה בבירה, קאבול, הוא הפיגוע הקטלני ביותר נגד כוחות ארה"ב מאז 2011 באפגניסטן.

הגנרל קנת מקנזי, מפקד פיקוד המרכז המרכזי של ארה"ב האחראי על אפגניסטן, אמר כי שני אנשי דאעש "פוצצו את עצמם בשער אבי, ואחרי הפיצוצים החל ירי על אזרחים וחיילים".

מהפיצוצים בשדה התעופה בקבול

המלחמה הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב עלתה למדינה הזאת בחייהם של יותר מ -1,900 חיילים אמריקאים שמתו בקרב.

הפיגוע, שהוביל למספר ההרוגים הגבוה ביותר, אירע בליל ה -6 באוגוסט 2011, כאשר לוחמי הטליבאן הפילו מסוק צ'ינוק במחוז וארדאק, מדרום -מערב לקבול. 30 חיילים אמריקאים, שבעה חיילים אפגנים ומתורגמן אזרחי נהרגו בהתרסקות המסוק.

בין ההרוגים היו 22 חיילי קומנדו מיחידת אריות הים (נבי סילס), הכוחות המיוחדים של הצי האמריקאי.

לפני כן, הפיגוע הקשה ביותר במלחמה היה ב -28 ביוני 2005, אז נהרגו 16 חיילים אמריקאים בהפלת מסוק צ'ינוק על ידי טיל טליבאן במחוז קונאר שבמזרח המדינה.

מהפיצוצים בשדה התעופה בקבול

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות