המודיעין האמריקאי והמוסד:"יכולות ייחודיות" ליד שולחן ביידן-בנט

שירותי מודיעין משתפים פעולה זה עם זה, במיוחד בין מדינות בעלות הברית וידידותיות, ובהקשר זה בולטים יחסיהם של סוכנות הביון המרכזית האמריקאית (CIA) ושירות המודיעין הישראלי (המוסד).

היחסים הללו עשויים לעבור שינוי כלשהו, ​​וזה מה שקרה בין המודיעין האמריקאי לבין המודיעין הישראלי לאחרונה, שכן מערכת היחסים הזו התערערה במהלך הממשל של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כך טוען העיתון האמריקאי " הניו יורק טיימס ".

על פי ה"ניו יורק טיימס ", הסיבות לשינוי נובעות מהנושא האיראני, והעיתון, מצטט גורמים יודעי דבר, מדבר על כישלון המשימה של רשת ריגול אמריקאית באיראן, בשל       " פעולות מודיעין נגדיות " שבוצעו על ידי טהראן, מה שהפריע ל-"מאמצי השיקום ".

גורמים רשמיים אומרים כי ישראל סיפקה לארה"ב "מודיעין אמין" על פעילות הגרעין של איראן, תוכניות הטילים ותמיכתה במיליציות קיצוניות ברחבי האזור.

לשירותי המודיעין בשתי המדינות יש היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה, ועבדו טוב זה עם זה במהלך הממשל של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שאישר פעולות ישראליות רבות במסגרת "מלחמת הצללים " נגד איראן, כך טוען העיתון.

זה השתנה לאחר בחירתו של הנשיא ביידן, שהבטיח לחזור להסכם הגרעין עם איראן, דבר שישראל מתנגדת בתוקף. באביב שעבר, ראש ממשלת ישראל לשעבר, בנימין נתניהו, צמצם את שיתוף המודיעין עם ארצות הברית מכיוון שהוא לא סמך על ממשל ביידן, כך מדווח הניו יורק טיימס.

על פי העיתון, "האתגר" שעומד בפני שתי המדינות כעת, במיוחד במהלך הפגישה המתוכננת בין ראש ממשלת ישראל החדש נפתלי בנט והנשיא ביידן בבית הלבן, יהיה "האם יוכלו לבנות מחדש את האמון הזה, אפילו עם אג'נדות סותרות בנושא איראן ".

הפגישה הראשונה בין ביידן לבנט בבית הלבן נדחתה להיום, יום שישי, לאחר שני פיגועי ההתאבדות שהתרחשו ליד שדה התעופה בקבול במהלך משימת פינוי אמריקנית מאפגניסטן.

שני הפיצוצים אירעו ביום חמישי, שעות לפני שביידן ובנט היו אמורים להיפגש לשיחות בוושינגטון שמטרתן לפתוח דף חדש ביחסים בין שתי המדינות ולפעול למציאת מכנה משותף לגבי איראן למרות חילוקי הדעות ביניהם איך מתמודדים עם תוכנית הגרעין שלה.

פגישת ביידן ובנט אמורה להתמקד בהתמודדות עם תוכנית הגרעין של איראן ובחיזוק התמיכה האמריקאית בישראל, על פי AFP.

صدور أخطر كتاب يتناول تفاصيل الإتصالات (إيران، أمريكا، إسرائيل)

ממשל ביידן מעדיף גישה דיפלומטית, להחיות את הסכם הגרעין מ -2015 ולבנות עליו, בעוד בכירים ישראלים אומרים שרק כוח יכול למנוע מאיראן לבנות פצצת אטום.

העיתון ציטט בכירים ישראלים  שאמרו כי "מטרתו העיקרית של ביקורו של בנט תהיה להבטיח שממשל ביידן ימשיך לתמוך בפעולות ישראליות חשאיות נגד תוכנית הגרעין האיראנית".

גורמים ישראלים מקווים שכל הסכם חדש עם איראן לא יגביל את הפעולות שבעבר כללו תקיפת מתקני גרעין איראנים והתנקשות במדעני גרעין איראנים, כך מדווח העיתון.

"חילופי מודיעין ומידע מבצעי בין ישראל וארה"ב הם אחד הנושאים החשובים ביותר בסדר היום של הפגישה", אמר אהרון זאבי פרקש, לשעבר ראש אמ"ן הישראלי.

פרקש הוסיף, "ישראל פיתחה יכולות איסוף מודיעין ייחודיות במספר מדינות עוינות, יכולות שארצות הברית לא הצליחה לפתח בעצמה, ובלעדיהן הביטחון הלאומי יהיה בסיכון".

העיתון אומר שהמפגש בין בנט לביידן יחזק את העובדה שארצות הברית הפכה תלויה יותר בישראל בקשר למידע על איראן.

"למרות שלארה"ב מקורות מידע אחרים, כולל מערכי ציתות אלקטרונים של הסוכנות לביטחון לאומי, היא חסרה את רשת הריגול בתוך איראן כמו שיש לישראל".

מוקדם יותר באוגוסט, מנהל ה- CIA וויליאם ברנס קיים בישראל שיחות עם בנט, כאשר איראן עומדת על הפרק.

ולאחרונה גבר המתח האזורי עקב ההתקפה על מכלית שהופעלה על ידי חברה ישראלית מול חופי עומאן ב -29 ביולי, שישראל, ארצות הברית ובריטניה האשימו את טהראן כי היא עומדת מאחוריו.

איראן הכחישה את מעורבותה בפיגוע  שהתבצע בעזרת מזל"ט, שבמהלכו נהרגו שני אנשי צוות, אחד בריטי ואחד רומני.

ذي هيل: جواسيس وجنرالات إسرائيل أيدوا الاتفاق النووي مع إيران وعلى الجمهوريين التعلم منهم