2 בכירים אמריקאים: נסיגת ארה"ב מאפגניסטן משחררת משאבים לישראל

שני בכירים בממשל נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמרו כי נסיגת הכוחות האמריקאים מאפגניסטן "בסופו של דבר תשחרר משאבים שאפשר יהיה להעביר , מאוחר יותר, לבעלות ברית אזוריות אחרות כמו ישראל ".

בתדרוך פומבי, שנערך לפני שהנשיא ביידן יארח (הפגישה נדחתה בעקבות פיגועי הענק בקאבול והריגתם של יותר מ-10 נחתים אמריקאים) ביום חמישי את ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט בבית הלבן, אמר אחד הבכירים כי "סיום המעורבות הצבאית האמריקנית באפגניסטן ישחרר משאבים ותשומת לב, ובסופו של דבר יאפשר לנו לתמוך בשותפים שלנו ,כמו ישראל, בצורה טובה יותר ", כך כותב העיתון " זמן ישראל ", מבלי לזהות את הדוברים.

שני הבכירים הוסיפו כי הנשיא ביידן "ינצל את ההזדמנות כדי לחזק את מחויבותו לישראל ולבעלות ברית אחרות של ארה"ב באזור לאור המתרחש באפגניסטן".

על פי "הזמן של ישראל", שני הבכירים דחו את הפרסומים של אנאליסטים , עוד מתקופת מערכת הבחירות לנשיאות כי ביידן "מבקש להפחית את מעורבות ארצו במזרח התיכון כדי להתמקד באופן גלוי יותר במאבק בהשפעות הגוברות של סין ורוסיה."

"שום דבר לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת, אם בכלל, מכיוון שאנו בממשל ביידן לא שואפים למטרות בלתי מושגות", הסביר גורם רשמי.

הוא אמר כי וושינגטון "אינה מנסה לשנות את המזרח התיכון, איננו מנסים להפיל משטרים, אנו הולכים בדרך עקבית מאוד, שבמרכזה מטרות הניתנות להשגה: יישור המטרות והאמצעים, וקודם כל, התמיכה שלנו בשותפינו וכמובן בישראל מעל לכל ".

"אנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר לרסן את התוכנית ולצמצם את ההישגים שאיראן השיגה בשנים האחרונות בנושא הגרעיני. אבל ברור שאם זה לא יעבוד, יש דרכים אחרות להשיג אותן", אמר בכיר רשמי בארה"ב.

תנועת "הטליבאן" הכריזה על סיום המלחמה שפרצה באפגניסטן ב -2001, בין התנועה לקואליציה צבאית בראשות וושינגטון נגד שלטונה, בשל ההתאגדות שלה באותה עת עם "אל-קאעידה", שאימץ מתקפות על ארצות הברית בספטמבר של אותה שנה.