המיליציה האפגנית בסוריה הכריזה מרד בדרישה להגן על משפחותיהם מהטליבאן

היום, שלישי, דיווחו גורמים מקומיים בדיר אזור על ניסיון לרצוח את מפקד הבכיר של המיליציות האיראניות בעיר אל-מיאדין שבמחוז דיר אז-זור, לאחר שהלה העניש את לוחמי חטיבת "פטימיון" האפגנית הנלחמת במזרח סוריה על פי הוראות איראניות.

לוחמי המיליציה, נסוגו מעמדותיהם הצבאיות במדבר הסורי שבמזרח המדינה  ודרשו ממשלת איראן לאבטח את משפחותיהם הנמצאות באפגניסטן ,לאחר שהטליבאן , מיליציה סונית קיצונית, השתלטה על המדינה.

הגורמים אמרו כי מטען חבלה התפוצץ במכוניתו של "חג'ג 'מהדי"-  מפקד המיליציות האיראניות, שעברה בעיר אל-מיאדין, לאחר שיצאה מכיכר הביטחון בשכונת תמו שבפרברים המזרחיים של מחוז דיר א-זור, ונעה על הכביש המהיר הבינלאומי.

הם הוסיפו כי בפיצוץ נפצע  חאג 'מהדי אל-איראני ושנים משומרי ראשו, וציינו כי "אנשי המיליציה של משמרות המהפכה הממוקמים בשכונת תמו הגיעו במהירות למקום לאחר הפיצוץ וחסמו את כל האזור".

אנשי המיליציה פעלו גם לסייע לחאג 'מהדי להגיע לבית החולים שיפא איראן באל-מיאדין, וכל הכניסות לבית החולים נסגרו.

מבצע זה בא לאחר שהמפקד המקומי של משמרות המהפכה העניש את לוחמי חטיבת פאטמיון שנטשו באחרונה את העמדות הצבאיות שלהם במדבר הסורי והכריזו מרד, ודרשו מהמפקדים הבכירים שלהם  לאבטח את משפחותיהם באפגניסטן ולהעבירם לאיראן לאחר שתנועת הטליבאן עלתה לשלטון בקאבול.

בתגובה הורה "החאג 'מהדי" לעצור את הגורמים שנטשו, לגלח את ראשם, לשלוח אותם בחזרה לעמדות שלהם במדבר הסורי ולשלול מהם חופשות למשך 50 יום, מה שמרמז שאפשר ולוחמי חטיבת אלפטימיון הם אלה שביצעו את ניסיון החיסול היום.

חלק גדול מהמיליציה האפגנית נסוגו מעמדותיהם הצבאיות והתכנסו ליד מחנה ואנגארד בפאתי אל-מיאדין, וכמה אחרים הפסיקו לבצע את המשימות המנהלתיות והלוגיסטיות שהוטלו עליהם בתוך העיר והחלו נסוגים  גם הם מאזור ואנגארד, והודיעו ​​על הפסקת פעילותם הצבאית והמנהלית.