מדענים חילצו דנ"א עתיק מעצמותיה של נערה שמתה לפני 7,200 שנה

פרק חדש בהיסטוריה האנושית: מדענים שחילצו דנ"א עתיק מעצמותיה של נערה שמתה לפני 7,200 שנה באי באינדונזיה זיהו כי מדובר בקבוצה של בני אדם שלא הייתה מוכרת עד כה.

שרידיה של הנערה, שקיבלה את הכינוי בסי ואשר הייתה כבת 17 או 18 במותה, התגלו במערה באי סולווסי במסגרת חפירות שהתבצעו לפני שש שנים. החוקרים הצליחו לחלץ דנ"א מעצם הרקה בגולגולת, הפעם הראשונה שבה התגלה דנ"א עתיק בשרשרת האיים של וולייסיאה וגילוי נדיר של דנ"א מהתקופה הפרה-נאוליתית בדרום מזרח אסיה.

הבדיקות של הדנ"א זיהו כי הרצף הגנטי מבוסס על היסטוריה ייחודית שאינה תואמת אף בן אנוש שחי כיום וגם לא בני אדם שחיו בעבר העתיק. לפי המחקר שפורסם היום בכתב העת נייצ'ר, כמחצית מהרכב הדנ"א שלה דומה לילידים אוסטרלים בני זמננו ולאנשים מגיניאה החדשה ומאיי מערב האוקיינוס השקט, אולם הוא גם הראה קשר עתיק למזרח אסיה.

"אבותיה היו חלק מגל ראשון של תנועת בני האדם הקדמונים מיבשת אסיה דרך האיים האלה", הסביר פרופ' אדם ברום מאוניברסיטת גריפית' שהיה ממובילי המחקר. "אם גילינו את השושלת האסייתית הזו באדם שהיה צייד-מלקט שחי אלפי שנים לפני שהאנשים הנאוליתים הגיעו מטייוואן, אז זה מצביע על תנועה קדומה יותר של אוכלוסייה מסוימת מאסיה לאזור הזה".

World's Oldest DNA Discovered In 800,000-year-old Cannibal's Tooth

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות