איראן מאיימת על ישראל שלא לפגוע בדלק המיועד ללבנון

למרות שהספינה עדיין לא הפליגה מאיראן לכיוון לבנון , יועצו של המנהיג האיראני לעניינים בינלאומיים, אלי ולאטי, איים היום, רביעי, על ישראל שלא לתקוף ספינה זאת.

לדבריו, על פי מה שדווחה סוכנות הידיעות המקומית "טסנים", כל מהלך של ישראל נגד מכלית הדלק המיועדת ללבנון יטופל בצורה חסרת תקדים, מבלי למסור פרטים נוספים.

הוא גם סבור כי האיומים של ישראל לעצור את מכלית הדלק הם "מצערים", והדגיש כי אספקת הדלק של מדינתו ללבנון היא "צעד חיובי".

"עוד לא הפליגה"

עם זאת, אתר Tanker Trackers, המתמחה במעקב אחר ספינות, הבהיר מוקדם יותר היום כי אותן ספינות, שאמורות להוביל נפט ללבנון , עדיין לא עזבו את איראן.

הוא גם הסביר כי יש מכלית אחת עמוסה בדלק המיועדת לרשת החשמל, בעוד מכלית נוספת עדיין לא טעונה, עם מה שצפוי להיות "דלק".

הצהרות נסראללה

חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה הנתמך על ידי איראן, חזר על עצמו לא אחת במהלך הימים האחרונים כי ספינות עמוסות דלק וסולר שוגרו מאיראן, מתוך כוונה שיגיעו בקרוב ללבנון.

בכיר לבנוני מתח ביקורת על איומי נאסראללה הפועל נגד הסנקציות האמריקאיות שהוטלו על איראן , האוסרות אספקת דלק איראני לכל מדינות העולם ולא משנה מי הן, וכי פעולה כזאת תזיק עוד יותר ללבנון הנמצאת במשבר כלכלי חמור.

כבר חודשים סובלת לבנון ממחסור חמור בדלק שהשפיע על עבודתם של מספר מגזרים חיוניים, בעוד שסוחרים ומבריחים בשוק השחור פעלו בהיקף נרחב בכל רחבי המדינה, בתקווה למכור אותם במחירים גבוהים בהרבה מהמחירים הרשמיים, או להבריח אותם לסוריה.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות