הטליבאן דורש מארה"ב להפסיק להוציא מומחים מאפגניסטן

דובר הטליבאן, זביחאללה מוג'אהיד, קרא ביום שלישי לארה"ב להפסיק את פינוי "המומחים האפגנים", והזהיר את מעצמות המערב מפני הארכת המועד האחרון ,31 באוגוסט, להשלמת הפינויים באוויר.

 התנועה האיסלמית  הקיצונית מאשימה את האמריקאים בהוצאת "מומחים" כמו מהנדסים מהארץ. "אנו מבקשים מהם להפסיק את המבצע הזה", אמר מוג'אהיד במסיבת עיתונאים בקאבול.

מוג'אהיד חזר על דחיית התנועה לכל "מתן ארכה לפינויים משדה התעופה בקבול".

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה ביום שני גורם בכיר בבית הלבן שאמר  כי נשיא ארה"ב יפרסם ביום שלישי החלטה להאריך את מועד נסיגת הכוחות האמריקאים מאפגניסטן מעבר לתאריך שנקבע מראש ב -31 באוגוסט. 

ביידן עומד בפני לחץ גובר מצד בנות בריתה של ארה"ב להאריך את מועד הפינוי מאפגניסטן לאור הכאוס המתמשך בשדה התעופה בקבול, ואלפי אפגנים וזרים המנסים להימלט מהלוחמים החמושים של הטליבאן, השליטים החדשים של אפגניסטן.

ביידן אמר כי כוחות אמריקאים עשויים להישאר אחרי 31 באוגוסט כדי לפקח על הפינויים. אך גורם בהנהגת הטליבאן אמר כי הכוחות הזרים לא ביקשו הארכת המועד, והתנועה לא תסכים לבקשה כזו אם תוגש.

נראה כי הטליבן למדו היטב את הלקח סורי , כשהתברר שאלפי רופאים ומהנדסים ברחו מהמדינה והתקבלו בזרועות פתוחות באירופה והשאירו את סוריה ללא שכבה נדרשת של בעלי מקצוע הקריטיים להמשך פעילותה התקינה  של המדינה.

لاجئون أفغان (أرشيف)

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות