אמריקה: 5 מיליון דולר למידע על בכיר חיזבאללה

חליל יוסף חרב – خليل يوسف حرب הוא יועץ צמוד של מזכ"ל חיזבאללה ופיקח על פעולות הצבא של המיליציה במספר מדינות במזרח התיכון.

היום, ראשון, הקציבה ארצות הברית של אמריקה פרס כספי של 5 מיליון דולר לכל מי שימסור מידע על אדם לבנוני המזוהה עם המיליציה של חיזבאללה, שפעל להברחת סכומי כסף גדולים לחות'ים.

חשבון התוכנית "תגמולים לצדק" של משרד החוץ האמריקאי, בטוויטר, העלה תמונה של הגבר הלבנוני בשם חליל יוסף חרב, והסביר כי הוא "יועץ צמוד למזכ"ל חיזבאללה" חסן נסראללה ופיקח על פעולות צבאיות של המיליציות במספר מדינות במזרח התיכון .

הוא ציין כי לח'ליל יוסף חרב יש "תפקיד מרכזי בפעולות" המיליציה של חיזבאללה, כמו גם "חיזוק קשרי הארגון עם ארגוני טרור אחרים".

חברי חיזבאללה בלבנון (ארכיון)
חברי חיזבאללה בלבנון (ארכיון)

הוא הוסיף כי "חליל יוסף חרב הוא מפקד בכיר בחיזבאללה הלבנוני, והוא יועץ צמוד למזכיר הכללי חסן נסראללה, אשר מפקח על פעולות צבאיות של הארגון במדינות רבות במזרח התיכון".

חרב הוא גם איש הקשר עם ארגוני טרור אחרים שהעביר סכומי כסף גדולים ל"בעלי ברית של חיזבאללה הלבנוני בתימן ", בהתייחסות לחות'ים.

לוחמי החות'י בצנעא (ארכיון)
לוחמי החות'י בצנעא (ארכיון)

מנהלת התוכנית ביקשה מכל מי שיש לו מידע על חליל יוסף חרב לשלוח אותו אל הכתובות המצורפות לתמונתו של הגבר המבוקש ואולי יקבל פרס.

בחודש יוני האחרון הטיל משרד האוצר האמריקאי סנקציות על חברי "רשת הברחות" המקושרת לאיראן שאוספת מיליונים לטובת המיליציה החות'ית, ותמיכה זו, על פי וושינגטון, מסייעת לחות'ים לבצע פיגועים המאיימים על תשתיות אזרחיות בתימן וערב הסעודית.