ציר ההתנגדות – מעצמאיות לאיחוד שורות. חלק ב'

בהקשר למוכנות של ציר ההתנגדות להתערב במערכה במידה והייתה מתרחבת ע"י ישראל, כלשונו, אלאמין העלה את העובדה "שכל המנהיגים של הפלגים הודו ישירות לאיראן", תוך שהוא מזכיר את דבריו של סנואר בנושא, והסביר כי אין לתודה הזו קשר לאירועים שקרו בעבר אלא כשחמאס מודים הם יודעים על מה הם מודים, כלומר למי שהיה לצידם במערכה בכל רגע. אלאמין הוסיף שחמאס אף הודו על כך שחזבאללה לא התערבו בהחלטה הסופית (האם להגיע להפסקת אש עם ישראל – ה"ה) אלא השאירו אותה לחמאס והפלסטינים שקיבלו אותה.

במהלך הראיון אלאמין התייחס לפגישתו של זיאד נח'אלה ובשאר אלאסד וחשף כי בפגישה נח'אלה ציין כי הקורנט שהיה ביום הראשון של המבצע הגיע מנמל לאד'קיה שבסוריה וכי הפעילים שאחראיים על ייצור בכוח הרקטי (ברצועה – ה"ה) הגיעו לסוריה והתאמנו (בייצור הרקטות ובהבאת הידע לרצועה, הנושא נחשף בעבר בערוץ וניתן לקרוא עליו בהרחבה בקישור (https://t.me/thethinkingman/837) – ה"ה).

כאמור, הכותרת שיצאה מהראיון הייתה בנושא החמ"ל המשותף בבירות והדבר עורר סערה ברשתות. באיראן הבינו את הטעות האסטרטגית שבחשיפה זו ומיד למחרת, 'גורם רשמי' בכוחות קדס הצהיר לרשת אלמאדין כי "במהלך חרב ירושלים (שומר החומות – ה"ה) לא היה חמ"ל משותף בבירות… את המערכה ניהלה ההתנגדות הפלסטינית בעזרת כישוריה".
כנראה אלאמין שלא התאפק מלחשוף את הידע שלו בתקשורת לא הבין את הנזק לו הוא גורם, זאת למרות שהוא התבטא כי "חבריי לא מסכימים שאדבר עליה". אופס 🙂

בנוסף לכך, כשבוע לאחר ראיון זה התראיין סמזכ"ל חזבאללה, נעים קאסם, לערוץ אלמיאדין. במהלך הראיון, שערך כשעה, התייחס קאסם לשומר החומות ולאירועים פנים-לבנוניים.

קאסם נשאל בנוגע לשת"פ בין חמאס לחזבאללה במהלך שומר החומות. בתשובתו תחילה התייחס קאסם לירי הרקטות מלבנון ע"י פלגים פלסטינים והסביר כי בחזבאללה החליטו שלא להתערב בסוגיה, לא לחיוב ולא לשלילה וכי אין לחזבאללה קשר לאירוע.
בנוגע לשת"פ מודיעיני, קאסם טען כי חזבאללה סיפק לפלגים ברצועה מידע מודיעיני מדוייק באופן שוטף על תנועות, תוכניות והיכולות של ישראל, מה שהשפיע על דרך ניהול המערכה מהצד העזתי, גם בפן המיגננתי.
גם קאסם נותן כדוגמה את 'מכת ברק' תוך שהוא טוען כי התוכנית הישראלית הייתה ידועה לחזבאללה מראשיתה וגם הייתה ידועה לפלסטינים בעקבות פעולה מודיעינית מפורטת ומתואמת (בין חזבאללה לחמאס – ה"ה).

בסוף הריאיון, בתגובה לשאלה האם יגיע הרגע שבו ישוגרו רקטות מלבנון ומעזה במקביל, קאסם השיב: "בואו נמתין, זה אחד מהסודות וההפתעות של ההתנגדות".

קרדיט: ערוץ הטלגרם "האיש החושב"