יש פנים לנופלים מהמטוס האמריקאי בקאבול – רופא שיניים אפגני

רופא השיניים, מוחמד וידה, בן 22, הוא אחד מתוך 3 אפגנים שנתקעו במטוס צבאי אמריקאי כשהמריא ביום שני שעבר מ-"שדה התעופה הבינלאומי חמיד קרזאי " בקאבול, ואז נפלו ממנו זמן קצר לאחר שהמטוס עלה לאוויר, כך על פי מה שהופיע בסרטונים שגרמו סערה עולמית.

אביו של הרופא המנוח הזכיר שבנו בילה שנים בלימודים ברצינות רבה בבית הספר, ולאחר מכן באוניברסיטה שם הוא סיים, לפני שקיבל עבודה בבית חולים פרטי.

"לפני שנה הוא התחתן , אבל הוא הגזים בהוצאות רבות בחתונתו, אז הוא הסתבך בחובות והיה מודאג כל הזמן. הוא חיפש כל דרך לנסוע לחו"ל, לעבוד ולשלם את חובותיו, ואז הוא מצא את ההזדמנות כאשר נודע לו ,לאחר הגעת הטליבאן ,כי האמריקאים מעבירים אפגנים מקאבול לארצות הברית במטוס ", אמר.

לדבריו, "מוחמד עזב את הבית בבוקר השני להגעת הטליבאן לקאבול, כך שבני משפחתו חשבו שהוא יוצא לעבודה כרגיל, אך הוא לא הופיע יותר, ולא הגיב במשך שעות על ניסיונות להתקשר אתו, עד שהטלפון שלי צלצל בשעה 1:30 אחר הצהריים.  גבר סיפר לי שמישהו נפל ממטוס, ומצאנו את המספר שלך בכיס שלו.

הם קברו את הרופא באותו לילה

האב הוסיף: "לקחתי את הכתובת מהטלפון, והלכתי לחפש אותו במהירות בכביש, בתחושה שלי שהוא חי, אבל מצאתי אותו מת כשהגעתי", וציין כי המשפחה קברה את בנם, הרופא, באותו לילה בבית הקברות של העיר בה נולד. פגמן, המשקיף על גבעה ליד הבירה קאבול.

בצד השני של העולם, שם נמצאת ארצות הברית של אמריקה, "הפנטגון" פתח בחקירת התאונה שמטוס המטען הצבאי C-17 שלה היה מעורב בה, ואמר כי החקירה "תהיה מקיפה, כדי לברר את כל העובדות על התאונה הטרגית הזו ", וכי החוקרים יסקרו כל סרטון וידיאו שהופץ באתרי התקשורת על הנפגעים מהמטוס שהגיע באותו יום ל"בסיס האוויר של אל -עודיד" בקטאר. על פי דיווח אל ערביה נט.