מבזקי חדשות ליום 20-8-21. מתעדכן

*- רויטרס: לא ציטטנו גורמים ישראלים שישראל לא תאפשר מעבר של הספינה האיראנית ללבנון.

*- *להלן הסיכום בנוגע למנגנון החדש להנגשת הסיוע הקטארי למשפחות נזקקות ברצועת עזה, שהובל על ידי מערכת הביטחון והיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים:*
– אין יותר העברת כספים במזומן.
– הכסף יועבר באמצעות העברה בנקאית מקטאר לחשבון האו"ם בניו יורק, ומשם לבנקים ברמאללה ולאחר מכן לסניף הבנק ברצועת עזה.
– סוכנות הWFP, היא שתממש בפועל את המנגנון ברצועה ותנפיק כרטיסים ייעודיים למשיכת כספים, שיחולקו שמית לפי המוטבים על פי רשימה שאושרה על ידי מערכת הביטחון הישראלית.
– החל משבוע הבא יעברו לחשבון האו"ם 10 מל"ד. מרגע העברת הכספים האו"ם יחל בתהליך הנפקת הכרטיסים וחלוקת הכספים. התהליך לחלוקת כלל הסיוע החודשי צפוי להסתיים עד לסוף חודש ספטמבר. בחודש שלאחר מכן, הסיוע יועבר באופן מיידי.
– ההסכם בשלב זה הוא עד סוף השנה הנוכחית.
– ההסכם גובש לאחר ניהול משא ומתן בין האו"ם לקטאר. (קרדיט : בית הקלפים)

*- שגרירת ארה"ב בביירות דורותי שיאה: ארצות הברית במגעים עם הבנק העולמי ו הממשלות של מצרים וירדן לפתרונות צרכי הדלק של לבנון
לבנון אינה זקוקה לאף מכלית איראנית, קבוצה שלמה של מכליות מול חופי המדינה ממתינות לפריקה. המטען שלהם, אך לבנון יכולה לעשות מה שהיא רוצה.

*- כלי התקשורת הצבאיים של חיזבאללה מפרסמים סרטון וידיאו המאיים על מתקני נפט ישראליים, בהתייחסו לכל איום מצד הצד הישראלי למכלית הנפט האיראנית המגיעה ללבנון.

*- מקורות לא רשמיים ברשתות החברתיות האיראניות: נראה שספינת מקראן וצי הליווי מתואמים עם העברת מכליות הדלק האיראניות ללבנון, כך שכאשר יגיעו למזרח הים התיכון, הם יתמכו בהם במקרה של תקיפה.

*- לבנון: לילה נוסף של חושך ממתין ללבנונים בגלל מחסור בסולר. תחנות דלק באזורים שונים החלו להיסגר לאחר שאזל המלאי.

*- פארס ניוז: על פי דיווחים, כל משלוחי הנפט ללבנון נקנו על ידי קבוצה של סוחרים שיעים לבנוניים ונחשב לרכושם מרגע הטעינה.

*- במהלך היומיים האחרונים הקימו משמרות המהפכה האיראנים יחידת מודיעין צבאית בעיר פלמירה, באזור הכפרי המזרחי של חומס.

באתר "עין אל פורת" נכתב כי משמרות המהפכה סיימו להקים פלוגת מודיעין צבאית בפלמירה, במטרה לחקור ולאסוף מידע על תנועות צבאיות באזור והארגונים הצבאיים הפועלים בו.

הוא הוסיף כי החפלוגה כוללת, כשלב ראשוני, 40 חברים, שרובם מחזיקים באזרחות עיראקית, בפיקודו של המנהיג, סלמאן אבו אל-אלה (עיראקי).

הפלוגה שהוקמה לאחרונה קבעהאת מפקדתה בשכונת האגודות המערביות בפלמירה, בין שני בתים שהיו בעבר של אזרחים שנעקרו וברחו מהעיר.

תנועת אל-נג'אבה העיראקית הקימה משרד עבור הסוכנות לביטחון הציבור שלה בעיר "מעדאן" – "معدان" שבאזור א-רקה.

*- כתוצאה מפיצוץ טרור, במהלך טקס האבל של האימאם חוסיין ביום עשורא בפקיסטן, 3 בני אדם נהרגו ועוד כמה נפצעו.

*- שיירה צבאית אמריקאית נפגעה ממטען צד, באזור א-סינייה שבמחוז סלאח א-דין שבצפון עיראק, לפחות שלוש שיירות צבאיות נוספות של ארה"ב, הותקפו אתמול בעיראק.

*- ממשרד ההגנה הרוסי נמסר כי מטוס קרב מסוג MiG-29 התרסק בעת שטס באזור אסטרחן וטייסו נהרג.

*- אלג'יריה טוענת לקשר בין מרוקו לישראל, בשריפות האחרונות באלג'יריה
בעקבות השריפות הנרחבות באזורים שונים באלג'יריה, הודיעה מועצת הביטחון העליונה של צבא אלג'יריה , כי שתי ארגוני טרור מעורבים בשריפות, שנתמכו על ידי כוחות זרים, מהמגרב והמשטר הציוני.

*- חדשות לבנון – לאחר לאחר התקיפה האווירית הישראלית סמוך לקונייטרה ביום שלישי בלילה , שכללה שני טילים "שנורו מערבית לעיירה ח'דר בצפון קונייטרה, צה"ל פיזר ביום רביעי עלונים בדרום סוריה, כתובים בערבית ופונה אל "חיילי הצבא הסורי שלא לשתף פעולה עם חיזבאללה .