מדענים מזהירים מפני "תערובת מסוכנת" של עשן וקורונה

מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת הרווארד, הגיע למסקנה כי עשן השריפות הוביל לאלפי הידבקויות בנגיף הקורונה, והעלה את מספר המתים בקרב אלה שנדבקו בנגיף.

צוות חוקרים באוניברסיטה מצא עדויות לכך שחשיפה לרמות גבוהות של זיהום חלקיקים זעירים שנמצאו בעשן שריפה גרמה להידבקויות בנגיף.

על פי המחקר, שפורסם בכתב העת Journal of Science Advances , בכמה מחוזות במדינת קליפורניה ובוושינגטון שנפגעו קשות משריפות בשנה שעברה, 20 אחוז ממקרי הקורונה היו קשורים לעליות גבוהות בזיהום האוויר בעקבות עשן השריפות.

הצוות מצא גם כי חלק ניכר ממקרי המוות עשוי להיות קשור לעשן שריפה בחלק מהמחוזות.

והעיתון " וושינגטון פוסט " ציטט את פרנצ'סקה דומניצקי, פרופסור לביו -סטטיסטיקה באוניברסיטת הרווארד, משתתפת במחקר, כי יש אינטראקציה בין עשן לנגיף הקורונה, והיא הסבירה כי מדובר בתערובת מסוכנת מאוד.

ובשנת 2020 חוותה קליפורניה חמש מתוך שש שריפות הבר הגדולות ביותר בתולדות המדינה האחרונות, מספר שיא של שריפות אדירות.

העשן של אלה ועוד עשרות שריפות כיסה את מדינות המערב בשנה האחרונה.

העיתון מסר כי מחקרים קודמים מצאו עדויות לכך שזיהום אוויר יכול להחמיר את חומרת הסימפטומים של נגיף הקורונה ולהקל על התפשטות הנגיף, אם כי עדיין קיימת אי ודאות לגבי האופן שבו החלקיקים והנגיף פועלים.

המרכזים האמריקאים לבקרת מחלות ומניעתם טוענים כי עשן מאש יכול לגרום לגירוי הריאות ו"גורם לך להיות רגישים יותר לזיהומים ריאתיים, כולל SARS-CoV-2, הגורם ל- COVID-19 ".

מחקר אחר שפרסם השנה ע"י מדענים במכון למחקר המדבר בנבדה, גילה כי שיעור המקרים החיוביים של קורונה במחוז וואשו, נבדה, עלה באופן משמעותי בתקופות שהיתמר עשן רב משרפות.

מחקר אוניברסיטת הרווארד ביקש לכמת את הקשר בין עשן לקורונה במגוון רחב של מחוזות במערב האמריקאי.

המחקר מצא "עדות חזקה" לקשר בין עלייה בחלקיקי תוצרי השרפה לבין הסיכון להידבקות מקורונה ובהמשך מוות. 

حرق المتوفين بكورونا في الهند