האופוזיציה האיראנית: העומד מאחורי תקיפת האנייה ברשימת החיסול הישראלית

איראן ממשיכה לאיים ולאיים על ישראל אם תנקום את תקיפת ספינתה, מרסר סטריט, שפגע בה מל"ט נפץ איראני במים בינלאומיים מול מפרץ עומאן.

משרדי החוץ וההגנה הישראלי מאשרים כי טהראן היא זאת שביצעה את הפיגוע, שהובילה לרצח של בריטי ורומני. מספר מדינות, ובראשם ארצות הברית ובריטניה, האשימו את איראן באחריות לתקיפה על הספינה, וכן קבוצת השבעה הצטרפה לקבוצת המדינות שהפנו את האצבע המאשימה לעבר איראן.

באותו הקשר, פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הציג הוכחות שלדבריו מאשרים כי הכטב"מים ששימשו לתקיפה ופגעו בספינה הישראלית הם תוצרת איראנית, מה שפתח פתח למחלוקות בינלאומיות בנוגע לנשק האיראני ולאיום שלהם על השלום והביטחון הבינלאומי.

דובר הכוחות המזוינים האיראניים, תא"ל אבו אל-פדל שאקרג'י, סבר כי הראיות שסיפקה אמריקה היו מפוברקות, ושאל: "איזו מעבדה קבעה כי הכטב"מ שייך לאיראן? זו השיטה האמריקאית, המצא סיפורים והשתמש בהן להאשים את איראן, זו השיטה שהם בחרו ללחוץ על איראן ".

ראשת האופוזיציה האיראנית, ד"ר רהיל טראני, בתגובה לרשת החדשות הסורית – אוריינט נט, שללה מלחמה גלויה בין איראן לישראל, והדגישה כי הכי הרבה שיכול לקרות הן תקיפות מצומצמות וסלקטיביות שישראל תפתח נגד איראן.

טראני ציינה כי ישראל מסוגלת לבצע את התקיפות הללו  נגד המשטר האיראני.

טרני הוסיפה: "לאחר שהגיע ממשל ביידן לבית הלבן ועם חוסר הארגון שלו, ישראל החלה לפעול כדי להכין כוח משלה ,הרחק מאמריקה, כך שתוכל לפעול יותר מהר, במיוחד מכיוון שאיומי איראן כוללים את כל האזור . "

מצד שני, טרני סבורה כי משטר המולות אינו מוכן לכל עימות צבאי, שכן הוא חווה בעיות פנימיות רבות ובמקרה שישראל תפתח במערכה צבאית נגד איראן, ממשלת הטורבנים תצטרך לשקול בין לטפל בבעיות פנימיות לבין טיפול בבעיות חיצוניות שישראל היא חלק ממנה, וכנראה היא תגיע למסקנה שאל לה לבצע כל פעולה צבאית נגד ישראל.

טרני ציינה כי הפונדמנטליסטים המיוצגים על ידי ראיסי ושעלו לאחרונה לשלטון משתמשים בישראל כמסך כדי להסתיר את מדיניותם הכושלת בתוך איראן.

טרני סבורה כי הגנרלים של איראן ינחו את המיליציות ושכירי החרב שלהם בלבנון – המיליציות של חיזבאללה – לתקוף את ישראל עם כמה טילים, ואז ישראל תשרוף את לבנון, ומשטר המולות, באופן זה, יערבב את הקלפים באזור, ומצד שני היא תצהיר בפני תומכיה על ניצחון ריק כדי להעסיק אותם.

באותו הקשר; המשקיפים ציינו כי ההסלמות האחרונות בדרום לבנון וירי הקטיושות של מיליציות חיזבאללה על הגליל העליון , שלא לדבר על הפרובוקציות המתמשכות שביצעה טהראן במימי המפרץ הפרסי, נובעות מהניסיון של טהראן לטרוף את הקלפים לאחר כישלון המשא ומתן הגרעיני, בתקווה להשיג תנאי משא ומתן טובים יותר,  ובמיוחד עם הגעתו של בעל הקו הנוקשה – איברהים רייסי ,לשלטון.

מסקנות המומחים אישרו כי המזל"ט שתקף את הספינה נשא חומר נפץ לשימוש צבאי, מה שהביא לפיצוץ שגרם נזק משמעותי לספינה.

פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (סנטקום) אישר שמסר את הראיות, שרידי המל"טים האיראנים ,  למומחים הבריטים והישראלים, וכי מסקנות המומחים בשתי המדינות זהות למסקנות המומחים האמריקאים.

ראוי לציין כי בישיבה האחרונה של שר הביטחון הישראלי בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד הופיעה תמונה של עמיר עלי חג'יזאדה, מפקד כוח החלל במיליציה של משמרות המהפכה האיראנים, ומתנגדי איראן השיבו כי "החג'יזאדה "נמצא ברשימת החיסולים הישראלים". 
רשת טלויזיה איראנית של האופוזיציה – دُرّ  הוסיפה כי "כמה משקיפים אומרים כי מטרת הטלת האחריות על חג'יזאדה היא בגלל איום הטילים של המשטר האיראני על ישראל, בנוסף לתפקידו העיקרי בתכנית הטילים של המשטר האיראני, ובגלל זה הוא יהיה הבא בתור אחרי מוחסן פכריזאדה ".

הרמז העבה לאלו השהצטלמו עם סולימני:

حاجی زاده تنها نیست

קרדיט לתמונות- רשתות חברתיות