הסירה של פרעה ח'ופו מלפני 4600 שנה הועברה למוזיאון המצרי הגדול בגיזה

משרד העתיקות המצרי אישר, ביום שבת, כי סירת השמש של פרעה ח'ופו – الفرعون خوفو , שתחילת מלכותו לפני כ- 4600 שנה ונמצאת עדיין במצבה המקורי, הגיעה למוזיאון המצרי הגדול, שאמור להיפתח בקרוב בקרבת הפירמידות של גיזה.

המשרד ציין כי המוזיאון המצרי הגדול קיבל, בשבת, את "הסירה הראשונה של המלך ח'ופו", שהתגלתה בשנת 1954, בצד הדרומי של הפירמידה הגדולה, הידועה גם בשם פירמידת ח'ופו, שהיא הגדולה ביותר משלוש הפירמידות בגיזה וכוללת את קבר חופו.

סירות השמש נקברו בבורות ליד קברי המלוכה, שם, על פי האמונות הפרעוניות, הן היו אמורות להעביר את המנוח לחיים שלאחר המוות.

המשרד ציין כי סירת החופו, שאורכה 42 מטרים ושוקלת 20 טון, היא "השריד האורגני הגדול ביותר, העתיק והחשוב ביותר העשוי מעץ בהיסטוריה האנושית".

סוכנות הידיעות הרשמית "המזרח התיכון" ציינה כי תהליך ההעברה התבצע באמצעות רכב מיוחד בשליטה מרחוק שיובא מבלגיה, והוא החל את מסעו ביום שישי בערב, והדרך ארכה כעשר שעות.

המפקח הכללי של המוזיאון המצרי הגדול וסביבתו, האלוף עאטף מופת, הסביר כי העברת סירת החופו הראשונה היא "אחד הפרויקטים ההנדסיים הארכיאולוגיים המורכבים והייחודיים החשובים ביותר".

בהצהרות שצוטטו בהודעת משרד העתיקות המצרי, אמר כי המבצע בוצע "בדיוק רב, תוך הקפדה על כל אמצעי ההגנה על הסירה".

מצרים מציגה את המוזיאון המצרי הגדול ברמת גיזה, שם נמצאות הפירמידות המפורסמות, כאתר ארכיאולוגי חשוב הכולל את העתיקות המצריות היקרות ביותר. תאריך הפתיחה הרשמי של המוזיאון טרם נקבע.

מצרים סומכת על שורה של תגליות ארכיאולוגיות שהתרחשו לאחרונה כדי להחיות את תחום התיירות הכה חיוני למדינה, לאור הקשיים איתה היא מתמודדת לאחר שנחשפה לזעזועים מרובים, מהמהפכת 2011 ועד למגיפה הקיימת של Covid-19.

בחודש אפריל העבירו השלטונות המצרים 22 מומיות של מלכים ומלכות ממצרים העתיקה בחגיגה ענקית ברחובות קהיר, למקום מושבם החדש במרכז החדש בתוך המוזיאון הלאומי לציוויליזציה המצרית.

سفينة خوفو: 5 أمور لم تكن تعلمها عن مركب الفرعون المصرية المدفون معه |  اندبندنت عربية

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות