למרות מאמצי הנייה עשרות תומכי חמאס יעמדו למשפט בסעודיה

מאמצי התיווך בין סעודיה לבין חמאס כשלו, ואם לא יקרה משהו מיוחד הנתק בין הצדדים צפוי להימשך. בשבוע הבא יעמדו עשרות פלסטינים וירדנים לדין בסעודיה על רקע תמיכתם ב"יישות טרוריסטית" קרי חמאס. המשפט היה צריך להתחיל באוקטובר אך משום מה הוקדם כבר לשבוע הבא. המשפט מתחיל חרף קריאתו של מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה אמש למלך סלמאן לחון את אותם נאשמים.

מעצרי אנשי חמאס בסעודיה החלו באפריל 2019. בין העצורים הבולטים ד"ר מוחמד אלחודארי (בן ה-82) ששימש נציג חמאס בממלכה ושהשתקע בסעודיה כבר לפני 30 שנה. כמו כן נעצר בנו האני.

הערה ברקע הידיעה: חוץ מלהתחנן על נפשם אל אנשיו אין להנייה הרבה מה לעשות מול סעודיה. הוא מבין היטב שהם יודעים עליו הרבה יותר מדיי סודות "מלוכלכים" על עברו ובמיוחד בתחום המעילות הכספיות האדירות בכספי הסיוע שהסעודים הזרימו בעבר לתושבי עזה העניים. למעשה רובם המכריע של ההנהגה העליונה של החמאס במצב דומה . כולם גנבו כספים "גדולים" מבני עמם וחיים בעושר מנקר עיניים . 

ולהזכיר את חשבון המלון שניתן לפמלייתו של הנייה אחרי שנה שהות שהסתכם ביותר ממיליון דולר ששולם מ…. , כמובן , מכספי הסיוע שניתנו לתושבי עזה.

Hamas leader urges Saudi Arabia to release Palestinian prisoners

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין    קרדיט לתמונה: ניו ערב