אין מיטה, אין חמצן, ואסור לייבא חיסון- סצנות קשות בבתי חולים באיראן

מיטות אשפוז מוצפות והיעדר מתקנים רפואיים, תרופות וחמצן העלו את שיעור התמותה של חולי קורונה באיראן, במקביל לגל החמישי של ההתפרצות במדינה

הסיכון להתפרצות נגיף הקורונה באיראן

פעילי האופוזיציה האיראנים הפיצו היום, שני, ידיעות שהגדירו אותן כ"מפחידות מבתי החולים",  ואמרו:" אין מיטה, אין תרופות, אין חמצן ואת החיסון אסור לייבא ".

הם הוסיפו: "חמינאי הורג את אנשיו כתוצאה מנגיף הקורונה," וקראו לפתרונות מהירים לאור מספר ההרוגים והנדבקים ההולך וגדל.

מהרזד לוטפי, נשיא אוניברסיטת שיראז למדעי הרפואה, הודיע ​​כי המחלקות המיועדות לקבל חולי קורונה בבתי החולים במחוז שיראז מלאות בתפוסה של 96 אחוזים.

בשבועות האחרונים היו חולים במצב קריטי שלא הצליחו להיכנס לבית החולים; כי קיבולת בית החולים כמעט מלאה ברוב אזורי טהרן.

שר הבריאות מאשר את חומרת המצב הבריאותי

מוקדם יותר הערב, שני, שלח שר הבריאות סעיד נאמקי הודעה למנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, וביקש את עזרתו להתמודד עם הגל החמישי של התפרצות הקורונה במדינה.

במכתב הסביר נמקי את חומרת המצב הנוכחי ואת התשישות של הצוות הרפואי ואמר: "אולי באמצעות הסגר מלא שימשך שבועיים נוכל להתגבר על גל זה על ידי התעקשות ליישם הנחיות בריאות ולהעניש את מפרי החוקים בעזרת כוחות הביטחון ".

בנוסף הורה חמינאי לנשיא איראן, איברהים ראיסי, לדון בהצעת שר הבריאות להטיל הסגר מקיף על המדינה בוועדה הלאומית למלחמה בקורונה.

מספר ההדבקות בקורונה באיראן

היום רשמה איראן יותר מ 37,000 מקרי הידבקות בקורונה חדשים, מספר המתים היומי הגבוה במדינה מאז תחילת המגיפה, על פי התקשורת האיראנית הרשמית.

הטלוויזיה הממלכתית האיראנית מצידה הודיעה כי עובדי הבריאות רשמו 37,189 מקרי הידבקות בנגיף הקורונה, מאז אתמול, יום ראשון, שהוא סך יומי גבוה מהשיא הקודם שלה, שנרשם ביום שלישי, והתקרב ל -35,000.

411 מקרי מוות נרשמו גם הם, מה שהביא את סך מקרי המוות במדינה ל -91,407 מקרים, המספר הגדול ביותר במזרח התיכון, על פי סוכנות הידיעות AP.

והתקשורת ציינה כי "מוטציית הדלתא" נחשבת לגורם המרכזי למספר מקרי ההדבקה.

גורמי בריאות באיראן מזהירים, באופן קבוע,כי בתי החולים בטהראן ובערים הגדולות עמוסים במקרי נגיף הקורונה.

كورونا .. إيران تكشف عدد الوفيات بالطاقم الطبي وبشائر بقرب إنتاج لقاح  للوباء | العالم أخبار | الجزيرة نت