"ישראל גנבה את הארכיון הגרעיני ואת מסמכי המרכז לחקר החלל האיראנים"

ביום ראשון, 1 באוגוסט 2021, ובאיחור אופייני הודיע ​​נשיא איראן היוצא חסן רוחאני כי ישראל גנבה את הארכיון הגרעיני של איראן.
רוחאני הדגיש בנאומו הממשלתי האחרון בטהראן כי הישראלים הוציאו את הסודות מהמדינה והעבירו אותם לטראמפ, והאחרון פרש מההסכם, על פי סוכנות הידיעות פארס שציטטה אותו.

ראש ממשלת ישראל לשעבר בנימין נתניהו הודיע ​​על גניבת ארכיון הגרעין האיראני במאי 2018, ואמר כי במבצע הצליח המוסד לגנוב יותר מחצי טון ראיות, המכילות 55,000 מסמכים ו- 183 תקליטורים של המחקר הגרעיני הסודי של איראן בפרויקט בשם "עימאד", ממחסן ליד עיר הבירה האיראנית טהראן.

איראן הכחישה, ואחר כך הודתה,
אז התקבלו דיווחים על העברת המסמכים מטורקוזאבאד ליד טהראן על ידי שתי משאיות לרפובליקה האזרחית של אזרבייג'ן, שהופרכה על ידי באקו, המקיימת  יחסים דיפלומטיים עם תל אביב.

במקביל להודעה על גניבת המסמכים, בכירים איראנים תיארו תחילה את ראש ממשלת ישראל כ"שקרן "ותיארו את ההצגה כ"ילדותית, מצחיקה ושערורייתית", אך אחר כך הודו לראשונה ב- 14 באפריל 2021 שמסמכי הגרעין נגנבו על ידי ישראל וכי איראן פרוצה מבחינה ביטחונית.
פרטי המבצע
עד שיוסי כהן, לשעבר ראש שירות המודיעין הישראלי המוסד, חשף את פרטי המבצע לגניבת ארכיון הגרעין האיראני, והסביר כי 20 סוכני המוסד השתתפו במבצע, כולם חיים, וכי חלקם עזבו את איראן והוסיף שאף אחד מ־ 20 אלה אינו ישראלי או יהודי.
בראיון ששודר בערוץ 12 הישראלי ב -11 ביוני האחרון, הוא הסביר כי במהלך המבצע נפתחו 32 כספות המכילות מסמכים מארכיון תוכנית הגרעין תוך שבע שעות, והדגיש כי המוסד תכנן את המבצע במשך שנתיים ובנה מודל של מחסן מסמכי הגרעין כדי להפוך את הפעולה למוצלחת יותר.

"ישראל פוצצה 12 מכליות נפט איראניות."
בפגישת בכירי הממשלה של רוחאני היום, אמר סגן הנשיא הראשון, אשאק ג'הנגירי, בהתייחסו לאירועים במהלך ממשלת רוחאני, כי בשלב מסוים ישראל תקפה מכליות הנפט שלנו ופוצצה אותם, והוסיף כי בדרך זו ישראל פוצצה או פגעה ב -12 מכליות נפט איראניות, אך הוא לא מסר פרטים בעניין זה.

ובמאי האחרון, לאחר שנדחתה מועמדותו של הנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד להתמודד בבחירות לנשיאות, הוא חשף כמה סודות אודות גניבת מסמכי הגרעין של איראן מהמתקן בטורקוזבאד. הוא גם הודה לראשונה שמסמכי רשות החלל של איראן נגנבו ממרכז מחקר החלל האיראני.

ראוי לציין כי הטענות הללו ,על פגיעות במכליות איראניות, מגיעות בתקופה שבה ישראל, בריטניה וארצות הברית האשימו את איראן כי היא המוח מאחורי המתקפה על המכלית הישראלית מול חופי עומאן, שבוצעה לפני כמה ימים.

קרדיט לתמונות: מהעיתונות הערבית