מבזקי חדשות ליום 1-8-21. מתעדכן

*- ביירות, 1 באוגוסט (Prensa Latina) חברת החשמל הממלכתית Electricité du Liban פרסמה הודעה המזהירה כי בעוד מספר ימים לבנון עלולה למצוא את עצמה בהפסקת חשמל מוחלטת בגלל מחסור בדלק, חלקי חילוף ותחזוקה הכרחית להמשך אספקת החשמל .

*- ישראל העבירה מידע מודיעיני לארה"ב ובריטניה המפלילות את איראן בהתקפת מכלית הנפט היפנית . בדו"ח נמצאים נתונים ועדויות לכך שאיראן היא האחראית לתקיפה .

*- האיחוד האירופי הודיע ביום שישי כי בכוונתו להטיל סנקציות על האליטה השולטת בלבנון בשל המשבר הפוליטי השורר במדינה, לאחר שאימץ מסגרת חוקית לצעדים כאלה.

ארה"ב בירכה על צעדי האיחוד האירופי להשתמש " בכלי רב עוצמה לקידום אחריות בקנה מידה עולמי " . כך מסרו מזכיר המדינה אנטוני בלינקן ומזכירת האוצר ג'נט ילן.

*- האם מלחמה עם לבנון בפתח ?   על פי כל הסימנים התוכנית האמריקאית (של פומפאו שר החוץ לשעבר ) אותה מאמץ נשיא ארה"ב ביידן ,נכנסת לשלב ב' , המשמעות היא , ישראל תתעמת עם לבנון עד אשר יפורק חיזבאללה מנשקו .

*- במסגרת הפרשנויות השונות על חומרת האירוע בו תקפה איראן מיכלית יפנית בבעלות בריטית עם זיקה רופפת לישראל (משפחת עופר בעלים) יש נסיון לנתח ולחפש מסרים ותובנות על רקע הריגת שני אנשי צוות בתקיפה.

במבחן התוצאה נהרגו שני אנשי צוות בתקיפת האוניה. מכאן ועד לפרשן את זה כתוכנית סדורה ומכוונת לעלות מדרגה ולהרוג אנשי צוות המרחק גדול מאוד.
סביר יותר שהפגיעה שגרמה להרג אנשי צוות, שהאיראנים ידעו שהם זרים לא מעורבים, היא יותר טעות מבצעית מביכה של האיראנים ולא איזה מהלך מחושב ומתוכנן או מסר (לפי הדיווח כטבמ ראשון נכשל בביצוע ואז נשלח שני)

בדיעבד ורק לאחר פרסום העובדה שנהרגו שני אנשי צוות הוציאה איראן את ההודעה עם ההקשר לכאורה לתקיפה בסוריה בה נהרגו שני אנשי משה״מ. התקיפה היא חלק מהמערכה בים ולא קשורה ישירות לתקיפה כזו או אחרת בסוריה או למבוכת סייבר שחטפה איראן במערך הרכבות.

בלי קשר למה תכננו האיראנים בסוף התוצאה קובעת והיא זו שמקבעת את רף הלחימה החדש. זה לא בהכרח ידרוש תגובה ישירה לאירוע אלא המשך המלחמה הרציפה המתנהלת מזה שנים בין ישראל לאיראן במגרש הסורי, הימי, בסייבר ובאיראן עצמה.

הבחירה האיראנית בציר הימי הוא לא זיהוי נקודת תורפה ישראלית כמו שהוא עדות לחוסר היכולת והמצוקה האיראנית שלא מסוגלת להגיב ישירות מול ישראל ונאלצת לחפש תחליף שאינו פעילות טרור נגד מטרות בעולם כבעבר אבל ניתן לקשר אותו לישראל בצורה נסיבתית בקושי. (קרדיט: ערוץ המוחבאראת – גיא)

*- מלחמה גרעינית בין הודו לפקיסטן תגרום לנזקים במקומות אחרים . פקיסטן טוענת כי היא עשויה להשתמש בנשק גרעיני כנשק ראשון על מנת לאזן את כוחות האש הקונבנציונאליים של הודו .

*- התקשורת הממלכתית באיראן : תקיפת האניה היא תגובה על תקיפה אווירית ישראלית בשדה תעופה צבאי בסוריה . (סי אן אן).

*- האופוזיציה בסנאט משגרת לממשל החדש מכתב ובו היא מבקשת / טוענת , שארה"ב צריכה לעשות יותר מכפי שהיא פועלת כעת נגד איראן וחיזבאללה . הממשל חייב לדרוש מהרשויות בלבנון לפרק מייד את כל מפעלי הנשק המדוייקים של חיזבאללה בפרט בביירות בטרם יהיה מאוחר . חברי חיזבאללה הנתמכים על ידי איראן, ארגון טרור שיועד עי ארה"ב , ממשיך לייצר טילים ומזל"טים מונחי דיוק המהווים איום ביטחוני לאומי עליון על ארה"ב וישראל בפרט .ארה"ב מתכננת סדרת סנקציות כנגד היכולות המתפתחות של איראן בנושא הדיוק באמצעות מזל"טים וטילים מונחים, על פי גורמים רשמיים בארה"ב .

*- המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית ( National Security Council ) הוא הגוף המייעץ לנשיא ארצות הברית בנושאי מדיניות חוץ וביטחון לאומי. –

" איראן עובדת קשה מאוד כדי לשמור על ולהאיץ את יכולת העשרה הגרעינית , היא מחזקת את יכולותיה בתחום הנשק הגרעיני .

המודיעין והמעקב אחר תוכנית הגרעין של טהראן הוא מדויק מאוד , בין השאר אנו עוקבים אחריהם באמצעות בינה מלאכותית , יש לנו יכולות לפקח על הפעילות הגרעינית כולל על הנעשה במתקני הגרעין של טהראן , במיוחד מה בדיוק מתרחש בתוך המתקן הצבאי בנטנז. "