מבזקי חדשות ליום 28-7-21. מתעדכן

*- פרויקט תיק הגולן:

שם חדש שנקשר לתיק הגולן נחשף השבוע – לואא׳ (אלוף) מפיד חסן – מפקד גיס 1 החדש של צבא סוריה.

עד לפני כשבועיים כיהן חסן כמפקד דיווזיה 5 של צבא סוריה הממוקמת באזור דרעא.
לפני ימים אחדים קודם מפיד חסן למפקד גיס 1 הסורי שאחראי על כל האזור הדרומי-מערבי בסוריה, האזור שכולל את דרעא, מרחב קניטרה, דמשק וכל הגבול הסורי עם ישראל.
גיס 1 מקבל עזרה ושיתוף פעולה מלא בימים אלו מארגון הטרור חזבאללה באמצעות הקמת תשתיות ותצפיות לצבא הסורי ואף הדרכות, אימונים והכשרת קצינים סורים ע״י פעילי חזבאללה.

מפיד חסן הוא שם חדש נחשף לציבור הרחב ואישיות בכירה שנמצאת זמן רב במאגר היעדים של צה״ל בתיק הגולן, לא מן הנמנע נראה את שמו יותר על הכרוזים שמפוזרים ע״י צה״ל בדרום סוריה.
ב21.10.2021 הוטלו כרוזים במרחב קניטרה שבו צה״ל הזהיר את מפיד חסן ועוד מספר בכירים בגיס 1 שפועלים במרחב דרום סוריה מפני תקיפות צה״ל הקרבות ועצימותן.

השמות שמוזכרים בכרוז:

• לואא' עלי אסעד מפקד גיס 1 דאז, כיום לא בתפקיד.

• לואא' אכרם חויג'ה מפקד דיווזיה 7

• לואא' מפיד חסן מפקד דיווזיה 5 דאז, כיום מפקד גיס 1.

• עמיד (מקביל לתת אלוף) חסין חמוש מח״ט 90 לשעבר, כיום מפקד עליה חאג׳ האשם.

• עמיד באסל אבו עיד מח"ט 112 הסורית. (עולם החדשות בטלגרם).

*- שר הביטחון גנץ במסר לעם האיראני בריאיון ל-BBC בפרסית: "המשטר האיראני מוציא מיליארדים על פרויקט הגרעין במקום לדאוג לאזרחי איראן לאוכל, חשמל ולמאבק בקורונה. אנו במוכנות גבוהה להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. לא נוכל לעצום עיניים כשסכנה קיומית מרחפת מעל לראשינו".

*- צבא סוריה מתפרס ב"דרעא אלבלד "עם כוחות ארטילריה ומרגמות לאחר כישלון המו"מ, צפי לקרבות בנקודת ההתחלה ההיסטורית של מלחמת האזרחים בסוריה. אז בתחילת מרץ 2011 הרגו אנשי הביטחון הסורי שלושה ילדים אשר ציירו גרפיטי כנגד השלטון בעיר דרעא. ( דסק חדשות עולמי)

*- מרכז השליטה במחלות בארה"ב הוציא אזהרת מסע לישראל, וקורא לנוסעים להתחסן לפני הטיסה • ישראל נמצאת כעת בדרגה 3, המוגדרת כאזהרה ברמה גבוהה – דרגה אחת לפני הדרגה החמורה ביותר.

*- מקור פלסטיני לסוכנות הידיעות ״סוואה״ – הושגה פריצת דרך בדבר הכנסת המענק הקטארי לרצועה, מתגבשת הסכמה של כלל הצדדים למתווה אשר מתגבש בימים אלה. (בית הקלפים)

*- שר החוץ האמריקני בלינקן בהודעה פנימית לעובדים על תקרית צלב הקרס בבניין מחלקת המדינה: האירוע הזה מראה לנו שאנטישמיות אינה תופעה של העבר. עלינו לצאת נגדה ללא לאות. לכל עמיתינו היהודים – אנחנו מודים לכם על השירות שלכם וגאים לעבוד איתכם. (הקו החרדי)

*- חברת טיסנקרופ מסרה היום שתי ספינות סער 6 לידי חיל הים הישראלי, בטקס רשמי במספנה בגרמניה. "אח"י עצמאות" ו"אח"י ניצחון" מצטרפות ל"אח"י עוז" ו"אח"י מגן" שנמסרו לחיל הים במהלך החודשים האחרונים, ובכך הושלמה מסירת ארבע הספינות לישראל.

*- תא״ל במיל׳ אמנון סופרין, לשעבר ראש אגף המודיעין במוסד :

" האיום הגדול ביותר מבחינת ישראל הוא עדיין 100־150 אלף טילים ורקטות שבידי חיזבאללה, מתוכם אלפים בודדים מגיעים לטווחים של מאות קילומטרים ומכסים את כל ישראל, כולל טילי סקאד שהועברו מסוריה ללבנון. הניסיון לייצר טילים ארוכי־טווח בעלי יכולת דיוק נקודתית אמנם נתקל באינספור הפצצות, אבל איראן וחיזבאללה פיתחו דרך לייצר מעין ״ערכות״ המולבשות על רקטות ״טיפשות״ ומאפשרות להן לעוף לעבר מטרה מדויקת, בהנחיית ג'י־פי־אס. ככל הנראה יש להם כיום כ־200 טילים מדויקים כאלה, והיד עוד נטויה, אם כי תהליך הפיתוח וההצטיידות איטי."

ועל דבריו מגיב הפרשן הצבאי של האתר גיא א. : אין 200 טילים מדוייקים אבל נניח שהמספר מתקרב. ערכות השדרוג מוכרות, הן נועדו לגשר על תקיפות צהל אבל הן מסורבלות ואיטיות ורחוקות מהקצב שתכנן הארגון. כאמור אין יכולת ייצור עצמאית בלבנון (בינתיים) בסוריה היא מסוכלת (בינתיים) ולכן האיום קיים אבל קטן בהרבה ממה שתכנן סולימאני עם נצראללה