מבזקי חדשות ליום 27-7-21. מתעדכן

*- רשת סקאי מפרסמת מסמכים מסווגים שהגיעו לכאורה מיחידת הסייבר של משמרות המהפכה ואשר עוסקים בדרכים לבצע מתקפות סייבר, בין השאר נגד כלי שיט וצינורות דלק. "הם יוצרים בנק מטרות שבו יוכלו לשמש כשימצאו לנכון", אמר גורם ביטחוני המודע לפרטי המסמכים. (ערוץ מבט עולמי).

*- מקור איראני: משגרי טילים בצבא יש כ -2,500, ל- IRGC כ -2,000 ולאיראן 500,000 טילים.

*- המחאות מתפשטות באיראן בעקבות מחסור במים ומצוקות כלכליות . אזרחים קוראים לממשלה להפסיק לממן את חיזבאללה וקבוצות פלסטיניות .

*- צרפת : איראן מסתכנת ופוגעת בסיכוי להמשך השיחות על הסכם הגרעין עם מעצמות העולם .

הודעת משרד החוץ הצרפתי – " איראן מסכנת את הסיכוי להסכם עם מעצמות העולם ומוותרת על החייאת הסכם הגרעין משנת 2015 אם היא לא תחזור בימים הקרובים לשולחן המשא ומתן .

אם היא תמשיך בדרך זו ולהתעכב כאשר ניתן עוד להגיע בהסכם שיכלול את ביטול הסנקציות נגדה , לא זו בלבד אלא שהיא גם מסתכנת בסיום שיחות וינה . "

*- רוסיה החלה בבניית " מטוס יום הדין" חדש, שישמש לפינוי הנהגת המדינה ולניהול הצבא במקרה של מלחמה גרעינית.

*- על פי הצהרת צבא לבנון, שני מטוסים ישראליים הפרו היום את המרחב האווירי של לבנון במשך שעה כשעברו מעל נקורה וכמה ערים לבנוניות. סירות צה"ל הפרו גם את המים הטריטוריאליים של לבנון. תקרית יומיומית.

*- מטוסי קרב לא מזוהים (ייתכן אמריקאים) הפציצו בדיוק בשעה ארבע אחר הצהריים "יום שני", בפאתי אזור חמדאן, דרומית מערבית לאלבוקמאל, בגבול סוריה-עירק.

ההפצצה התמקדה במפקדת מיליציית "פאטימיון", וחומר שחור הדומה לזבל מבושל פוזר ממנה, עם התפשטות אבק שריפה בכל האזור, בעוד שנראה כי התקיפות כוונו למחסנים ולמטה עבור ייצור נשק.

יצוין כי, לוחמי "פאטימיון" נסוגו מכל המטות בפאתי אל-בוקמאל, לשכונות מגורים, בעקבות שני מטוסי סיור שטסו מעל האזור, שנמשכו שלוש שעות, לפני שביצעו את התקיפות.

האזור שמטוסי הקרב מכוונים אליו נחשב לאזור ביטחוני, הגישה אליו מוגבלת, למעט אנשי המיליציה עצמם. (דסק חדשות עולמי)

*- הקואליציה הבינ"ל בהובלת ארה"ב מכחישה כי היא העומדת מאחורי התקיפה בעיראק והתקיפה לפנות בוקר אתמול בסוריה. מקורות עיראקים דיווחו כי בשעה 15:30 אירע הפיצוץ הראשון במתחם ואילו רק שעתיים אחרי עלה המחסן באש. דבר שיכול להעיד על אחסון לקוי של תחמושת ולאו דווקא על תקיפה ישראלית. (ערוץ המוחבאראת).

מליציית אלחשאד א-שעבי בעיראק מדווחת כי מזל"טים תקפו מחסני תחמושת .

*- הנשיא אל-אסד מקבל משלחת רוסית בראשות אלכסנדר לברנטייב , שליחו המיוחד של הנשיא ולדימיר פוטין .

במהלך הפגישה הם דנו במאמצים משותפים ובשיתוף פעולה דו-צדדי הקיים בין סוריה לפדרציה הרוסית בנושא החזרתם של פליטים סורים שנאלצו בשל פשעי מחבלים לעזוב את מדינתם, בנושא זה אישרו שני הצדדים את שביעות רצונם מהתקדמותם.

הנשיא אל-אסד אישר כי סוריה פועלת באופן נמרץ ורציף להחזרת הפליטים, בין אם באמצעות שיקום תשתיות. מלחמה בטרור והחזרת הביטחון והיציבות לאזורים המשוחררים, או על ידי האצת תהליך הפיוס כדי להבטיח את חזרתם הבטוחה של פליטים סורים ועקורים לכפריהם ולעיירותיהם.

*- מפקד החיזבאללה הבכיר עימאד אל אמין שנהרג לכאורה בסוריה בהפצצה הישראלית בשבוע שעבר, היה בין השאר אחראי על כל העברות הנשק של הארגון לתוך סוריה ומחוצה לה.

גורמים בחיזבאללה שלא לציטוט אומרים כי חיסולו של אמין הוא מכה קשה לארגון בגזרות השונות בתוככי סוריה, שכן הוא היה החוט המקשר בציר האירני-עיראקי-סורי-לבנוני. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- העיתון הלבנוני אלאח׳באר מדווח מפי גורמים פלסטינים על כך שחמאס שוקל להסלים את המצב בגבול בימים הקרובים ובכך להגביר את השימוש בכלים העממים(בלוני נפץ, בלוני תבעירה, צעדות על הגדר) בכדי ללחוץ על ישראל להסיר את המצור מעל עזה ולהתקדם בהליך ההסדרה. (ערוץ בית הקלפים)