הפגנות סוערות בתוניסיה אילצו את הנשיא לפטר את ראש הממשלה

נשיא תוניסיה, קייס סעיד, הודיע שהוא מפטר את ראש הממשלה, הישאם אל-משישי, ומסיר את החסינות של כל חברי הפרלמנט כדי לאפשר לתביעה לחקור חשדות לביצוע פשעים, אחרי יממה של הפגנות סוערות נגד השלטון ופריצה למשרדים של המפלגה האסלאמית א-נהדה, הגדולה בפרלמנט. "לא נשתוק מול מי שיפגע במדינה ובסמליה", אמר סעיד לאחר פגישה עם ראשי מערכת הביטחון ואיים כי כל מי שיירה קליע אחד, ייענה במטח קליעים.

אלפי מפגינים הפכו את יום הרפובליקה בתוניסיה היום למפגן מחאה נגד השלטון, ובראשו א-נהדה, המפלגה האסלאמית המזוהה עם האחים המוסלמים. הם קראו לפיזור הפרלמנט ולהתפטרותו של היו"ר, מנהיג א-נהדה ראשיד אל-גנושי, ולהקדמת הבחירות שאמורות להתקיים רק בעוד כשלוש שנים.

המפגינים האשימו כי מאז שהמפלגה הפכה לגדולה בפרלמנט בעקבות הפלת משטרו של הרודן זיין אל-עבאדין בן עלי במהפכה של 2011, המצב הכלכלי, החברתי והבריאותי במדינה רק הידרדר."העם רוצה את הפלת המשטר", צעקו המפגינים, ועל אחד השלטים נכתב: "אפילו חמותה של סינדרלה לא עשתה מה שהממשלה הזו עושה לנו".

בעיר החוף סוסה, המפגינים תלשו את סמל המפלגה והסתערו אל תוך הבניין. גם בעיר תוזר תקפו המפגינים את מטה א-נהדה והעלו אותו באש. בסידי בוזיד, המפגינים תלשו את שלט המפלגה וכתבו במקום: "הלאה א-נהדה" ו"שחררו את תוניסיה".

Reform from crisis: How Tunisia can use covid-19 as an opportunity –  European Council on Foreign Relations

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי        קרדיט לתמונה: picture alliance / Fauque Nicolas/Images de Tunisie/ABAC