הזוכה האיראני בזהב בטוקיו – שירת במשמרות המהפכה המואשמים בפשעים

בזמן שמצלמות ערוצי הטלוויזיה ממתקתקות והמתעדות את רגעי ההכרזה על ניצחון המתמודדים במשחקים האולימפיים שנערכים ביפן, אזני העיתונאים האיראניות נחרדו מנאומו של מתמודד איראני שזכה במדליית זהב באחת האולימפיות. משחקים בשבת.
המתמודד האיראני, ג'וואד פורוטי, העניק את מדליית הזהב שזכה בתחרות הירי למנהיג העליון עלי חמינאי, ומשך את תשומת ליבם של העיתונאים האיראנים שיודעים כי פורובי אינו רק מתמודד.
אתמול, שבת, עיתונאית איראנית בשם מסי עלי ג'וואד פרסמה ציוץ בעמוד הטוויטר שלה ובו אמרה כי המתמודד פורוטי, שזכה ביום שבת במדליית הזהב הראשונה  בתולדותיה של איראן בתחרות ירי, נמנה על שורות מיליציית משמרות המהפכה האיראנים ושרת בסוריה קרוב לשנתיים.

העיתונאית הוכיחה זאת בעזרת קטעי ראיונות טלוויזיה קודמים של פורוטי, שהביע את תודתו וגאוותו על כך שהצטרף בעבר למשך שנתיים לשורות מיליציית משמרות המהפכה האיראניים שפעלו על אדמת סוריה .
פורובי אמר באחד הראיונות שלו עם סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" כי הוא נמנה על כוחות הרפואה של משמרות המהפכה שחידד את כישוריו בירי באקדח אוויר במרתף בית חולים בסוריה , כדבריו.

באחד הראיונות ברשת הטלוויזיה סלמט המזוהה עם הטלויזיה הממלכתית האיראנית  –  הודה פורוטי במעורבותו בלחימה בסוריה במשך כשנתיים ברציפות וטען כי הוא היה מפקח על הטיפול בפצועים בבתי חולים, כולל אסירי דאעש, מבלי להכחיש את השתתפותו הצבאית בקרבות מסוימים.
כמה פעילים איראנים הסבירו אתמול גם באמצעות טוויטר כי פורוטי היה חבר במיליציית "כוח קודס" במשך כחמש שנים בפיקודו של הגנרל קאסם סלימאני, כוח שהואשם בביצוע פשעי מלחמה נגד האנושות על ידי אירגונים בין לאומיים.

למרות זאת, ההודעה על זכייתו של פורובי גררה ברכות של משמרות המהפכה והמיליציות שלה, שהבולטת שבהן הייתה ברכתו של גולם רזה סלימאני, מנהיג מיליציית ה'בסיג', למנהיג האיראני העליון – עלי חמינאי.
לא התקבלה תגובה או הערה של הוועדה המפקחת על אולימפיאדת טוקיו בנוגע לחשיפה כי אדם המעורב בפשעים נגד האנושות בסוריה הצטרף לפעילות אולימפיאדת טוקיו כספורטאי ומתמודד.