צרפת דורשת לסגור כור גרעיני מתוצרתה בסין בגלל תקלה מתפתחת

חברת החשמל הצרפתית, Electret de France (EDF), הזהירה מפני בעיות חמורות בתחנת כוח גרעינית בסין ודרשה לסגור אותה, על פי CNN .

דובר החברה, שבבעלותה המשותפת של המפעל, אמר כי למרות שהמצב החירום לא הוכרז בתחנת הכוח הגרעינית טאישאן, הממוקמת בדרום מחוז גואנגדונג בסין, המצב חמור ומתפתח.

החברה הצרפתית הדגישה כי יש לסגור את המפעל עקב נזק למוטות הדלק, וציינה כי החלטה זו נתונה לשותפה הסיני ובעלת המניות העיקרית במפעל, קבוצת ג'נרל אנרגיה גרעינית בסין (CGN).

הדובר הוסיף כי אילו הכור היה בצרפת, החברה כבר הייתה סוגרת אותו בגלל "נהלים הקשורים להפעלת תחנות כוח גרעיניות בצרפת".

בחודש יוני הזהירה חברת Framatum הצרפתית, חברת בת של ה- EDF המסייעת בפעולות בטיישן, מפני "איום רדיואקטיבי קרוב" במפעל, מה שגרם לממשלת ארה"ב לחקור דליפה אפשרית, על פי הרשת האמריקאית.

החברה האשימה גם את רשות הבטיחות הסינית בהעלאת רף המגבלות המקובלות לגילוי קרינה מחוץ לתחנה במטרה להימנע מהצורך לסגור אותה.

הרשויות הסיניות מצידן הכחישו את קיומה של כל סכנה לתחנה ואמרו כי "אין שינויים בשיעור הרדיואקטיביות", וכי בטיחות התחנה "מובטחת". 

ביוני הודה מינהל הבטיחות הגרעיני הסיני כי היתה עלייה ברמת הרדיואקטיביות במעגל הראשוני של אחד משני הכורים עקב פגיעה במוטות הדלק.

הסוכנות אמרה מוקדם יותר כי רק חמישה מתוך יותר מ -60,000 מוטות הדלק של הכור הושפעו, והוסיפה כי אין סיכון ל"דליפת קרינה לסביבה ".

Acting as a responsible company | EDF Group

קרדיט לתמונה: EDF