לנוכח האתגר הטורקי יוון משדרגת את חיל האוויר שלה במטוסי ראפאל משומשים

יוון יודעת כי היא צריכה לשדרג את חיל האוויר שלה כדי לעמוד בפני האתגר הטורקי.

בתחילה פנתה יוון לארה"ב כדי לבדוק רכש של מטוסי אפ-35 חדישים ,שללא ספק היו מעמידים אותה מדרגה אחת מעל חיל האוויר הטורקי המאיים אך כשהתברר כי ליוונים אין עדיין לשלם אפילו על חשבון העיסקה , האמריקאים "התקררו" ולמעשה גוררים רגלים ולא מביאים את עסקת האפ-35 לסיומה.

היוונים שהבינו לאן הדברים הולכים הלכו לבדוק אצל הצרפתים אם הם יכולים לקנות את מטוסי הראפאל המתקדמים אך גם שם הנושא הכספי טירפד את העיסקה.

תמונה

הנשיא מקרון , המסייע כבר זמן רב ליוון לעמוד באתגר הטורקי החליט לבצע " לוליינות" פוליטית-עיסקית מעניינת .

הוא אישר לצרפת למכור לחיל האוויר היווני מטוסי רפאל חדשים אך המשלוח הראשון יהיה רק של מטוסי קרב משומשים מהדור הקודם. סך העיסקה המדוברת היא יותר מ-2 מיליארדי דולרים.

או במילים אחרות כשצרפת תראה את התשלומים הראשונים זורמים היא תאפשר להוציא לפועל את השלב השני בו יסופקו גם מטוסים חדישים.

הספיק להם בהחלט העיסקאות עם מצרים , גם שם הם לא בטוחים בכלל אם יראו את כל הכסף על עיסקת מכירת 2 טייסות מטוסי הראפאל לחיל האוויר המצרי.

ואכן העיסקה עם יוון יצאה מהר מאוד לפועל  אבל בשיטת "שילמת-קיבלת".

יצרנית המטוסים הצרפתית דאסאו העבירה היום  ליוונים את מטוס הקרב המשומש הראשון  מתוך 18 שנרכשו. בתום שנה יהיו לחיל האוויר היווני 6 מטוסי קרב ראפאל משומשים . שנה אחר כך יסופקו עוד 6 מטוסי קרב חדישים ושנה אחר כך עוד 6 מטוסי קרב משומשים .

תמונה

לאחרונה פורסם גם כי יוון חתמה על עיסקה בשווי של מיליארדי דולרים עם חברה ישראלית לשדרוג חיל האוויר שלה. גם שם העניין הכספי אמור להיות נושא שצריך מאוד לשים לב אליו ולא לצבור חובות "אבודים".