סרטונים מבית חאג' אסקר- מפקד משמרות המהפכה האיראניים במזרח סוריה

רשת החדשות הסורית –  "עין הפרת" השיגה סרטונים שהודלפו מבית מגוריו של מפקד משמרות המהפכה האיראניים באל-בוקמאל חאג' אסקר, ומידע בלעדי על האזור הביטחוני בה מתגוררים המפקדים האיראנים בעיר

מיקום: כיכר אל-מעררי, המזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים, באל-בוקמאל, מזרחית לדיר עזור.

מצלמת רשת החדשות – "עין אל-פוראט" נכנסה לאזור הביטחוני שבשכונת אל-מערי בעיר אל-בוקמאל, הנמצאת בסמוך לחברת החשמל, מול בית הספר אל-מערי, והבחינה בעבודות פריסת רשתות הסוואה צבועות שבוצע על ידי אנשי משמרות המהפכה האיראניים כדי להגן על התנועות בתוך האזור מפני כטב"מי סיור וכלי טיס צבאיים. המכונית הפרטית, שהיא המכונית השחורה בסרטון, נמצאת ליד מכונית הליווי שלו, והכניסה לביתו כל דרך לחדר השינה שלו.

אל-חג' אסקר מתגורר בבית שהולאם בתוך אזור אל-מערי, שהיה בעבר בבעלות ד"ר אוסאמה אלחמיד, שכולל כיום מרתף המכיל מחסן נשק הכולל טילים, מקלעים כבדים וסוגי תחמושת שונים, כולל RPG ונשק בינוני וכדורי מקלעים כבדים, שהובאו על ידי משמרות המהפכה מעירק ואחסנו אותם במפקדה לצורך שימוש של מערכים צבאיים בבדיה והמפקדה שבעיר, בנוסף לחדר ישיבות גדול בו מקיים חג' אסקר את מפגשיו, בכל יום חמישי, עם כל מפקדי הכוחות באזור הביטחוני בכדי לתת להם הוראות חדשות.

מגוריו של חאג 'עסקר

אל-חאג' עסכר הפך את המטה הנ"ל למפקדה בה מתואמות הפעילויות של הכוחות בתוך האזור הביטחוני המונים כ -200 לוחמים ומפקדים, רובם מהמיליציה של הגדוד ה -47, בנוסף לתיאום משמרות אנשי הצוות בנקודות הצבא שבבדיה.

האזור הביטחוני באל-מערי כולל עשרות בתים מפוארים, והיא מוקפת בשערי ברזל בצמתים של הרחובות מכל ארבעת הצדדים.

באשר לאתר באל-מערי, הוא משתרע על פני 5 רחובות המתחילים (בהרחבה רוחבית) מבית ריעת (ביתו של עוזר לשעבר בענף הביטחון הפוליטי) ועד חברת החשמל, ועל 3 רחובות      (בהרחבה אורכית) החל מרחוב אל-מערי לכיוון השוק מהצד המזרחי, ושם ישנם כחמישים עד שבעים בתים ומשמרות המהפכה הוסיפו לו מבנה גדול, באורך 15 מטר וברוחב 4 מטר המנתק את  רחוב אל-בוחטורי והתקין עליו דלת ברזל כדי להפוך אותה לנקודת שמירה על האזור.

מפקדים מהדרג הבכיר של משמרות המהפכה האיראנים פוקדים את אזור אל-מערי, כמו בכיר במיליציה המקומית של גדוד 47, חג' סלמאן, מפקד בכיר בתחום  החימוש – חאג' בדר אל-חלבי, והבכיר, חאג 'זולפיקאר, וקצין בכיר במודיעין האיראני של משמרות המהפכה בעיר – חג' עמיר.

האזור מכיל גם בתים המכונים "הגסט-האוסים"  ( בתי אירוח) שאליהם נכנסים הלוחמים שהגיעו מעיראק ומפקדיי המיליציות האיראניות בבואם מעיראק לכיוון דיר א-זור או דמשק, שם הם נפגשים עם חג' אסכר ויתר המפקדים שבתוך האזור לפני שהם עוזבים את העיר. כמו כן יש שם מתקני מעצר לאנשיה או לתושבי אל-בוקמאל שנעצרו בתואנות שונות.

ראוי לציין כי לחג' אסקר יש מטה בדרך אל-חג'אנה עם אל-חג' סאג'אד, ליד בית החולים הכירורגי באדר לשעבר, שנחשב כיום למפקדה של המיליציות, שם הוא שלוט בשלושה בניינים אחד ליד השני, נע ביניהם לקיים פגישות מפעם לפעם.