חילופי גברי בממשלת ספרד

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ז, ביצע היום ריענון תפקידים מקיף בממשלה עם מינוי של שבעה שרים חדשים, מתוכם חמש נשים, והכריז כי "ממשלת הריפוי" תפעל לשקם את המדינה בעקבות מגפת הקורונה.

נשיאת הסנאט, פילאר לופ, תהיה שרת המשפטים החדשה, בעוד שדיאנה מורנט, לשעבר ראש העיר של גנדיה בוולנסיה, מונתה לשרת המדע והחדשנות. פילאר אלגריה היא שרת החינוך, איזבל רודריגז מונתה לשרה למדיניות הטריטוריאלית, ראקל סנצ'ז חימנז היא שרת התחבורה.

שני הגברים היחידים שהצטרפו לממשלה החדשה בסבב הנוכחי הם חוזה מנואל אלברז, ששימש השגריר בפריז ומונה לשר החוץ במקום ארנצ'ה גונזלס לאיה, בעוד שפליקס בולאנוס הוא שר הקבינט החדש שאחראי על הקשרים עם הפרלמנט.

כל שבעת המינויים החדשים הם במסגרת המפלגה הסוציאליסטית, בעוד שהשרים מטעם השותפה הקואליציונית, מפלגת פודמוס, שמרו על תפקידם.

סנצ'ז כינה את הממשלה החדשה "ממשלת הריפוי" והבטיח כי היא תפעל לשקם את המדינה אחרי מגפת הקורונה. הוא גם ציין כי הממשלה מציינת "שינוי דורי" עם גיל ממוצע בממשלה של 55-50 שנה והגדלת מספר הנשים מ-54 אחוז בהרכב היוצא ל-63 אחוז בהרכב החדש. בכך, מקווה סנצ'ז לקרב את הממשלה לנשים ולצעירים.

מנהיג האופוזיציה, פבלו קסאדו ממפלגת העם השמרנית, קרא לסנצ'ז להתפטר ואמר כי הוא הבעיה של הממשלה. "הוא מיצה את המגנים האנושיים עם 17 שרים שהודחו בשנתיים וחמישה משברים ממשלתיים שהותירו ממשלה במשבר", התריס.

קובץ:Flag map of Spain.svg – ויקיפדיה

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי   קרדיט לתמונה:ויקיפדיה