סאברין- יחידת הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה האיראנים- מי אתם?

יחידת הקומנדו "סאברין" – "صابرين"  האיראנית  הינה קבוצה של גדודי קומנדו מובחרים, המבצעים פעולות צבאיות מיוחדות.

יחידה זו הוקמה בשנת 1999 על ידי הפיקוד העליון של משמרות המהפכה האיראנים , ה- IRGC, במטרה להילחם בטרור, וכוחותיו הוכשרו, בתחילה ,באמצעות מדריכים מצבא איראן .

כיום היא יחידה של הכוחות המיוחדים והיא פועלת במסגרת כוחות הקרקע של משמרות המהפכה האיראנים.

המפקד הראשון של יחידת סאברין היה מפקד משמרות המהפכה לשעבר, האלוף מוחמד עלי ג'עפרי – "محمد علي جعفري", המפקד כיום על המטה החברתי-תרבותי של משטר חמינאי.

היחידה כוללת לא פחות מ-6000 לוחמים שכולם מתנדבים מרצונם, כך שאף אחד לא אולץ להצטרף ליחידה.

הלוחמים ביחידת סאברין נבחרים בקפידה מהיחידות הטובות והמיומנות ביותר מקרב כוחות הקרקע, האוויר והצי של משמרות המהפכה האיראנים.

לחברי היחידה הזו יכולות לחימה גבוהות מאוד וכושר גופני מעולה.

ההכשרה של לוחמיה מתמקדת בחידוד כוחם הגופני והנפשי, לביצוע משימות מסוכנות וקשות בתוך הרפובליקה ומחוצה לה. קורסי הכשרה מאתגרים אלו כוללים תרגילים בכל תנאי השטח, בין אם בהרים, צניחה, קרב ימי, לוחמה בשטח בנוי או ניהול קרבות בשטח מדברי.

היחידה מתחייבת לבצע, בכל רגע נתון ,  משימות ופעולות קשות בכל המיתארים, ביבשה, באוויר, בים ובמשימות ביטחוניות.

מקור השם

לדברי מפקד כוחות הקרקע במשמרות המהפכה האיראנים –  האלוף "מוחמד בכפור", שמה של היחידה הזו נגזר מהקוראן מפסוק 65 בסורה אל-אנפאל – الأنفال:

"يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ إِن يَكُن مِّنكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ (המילה שנלקחה לשם יחידת הקומנדו שמשמעותה סבלניים ומתמידים) يَغْلِبُواْ مِئَتَيْنِ وَإِن يَكُن مِّنكُم مِّائَةٌ يَغْلِبُواْ أَلْفًا مِّنَ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ يَفْقَهُونَ".

הקרבות החשובים ביותר בהן השתתפה היחידה

*- הקרב נגד פיג'אק – "بيجاك":

לאחר שהוקמה מפלגת החיים החופשיים של כורדיסטן "PJAK" – حزب الحياة الحرة الكردستاني "بيجاك" בשנת 2004. היא הקימה כוח צבאי המסונף אליה בהרי קנדיל בצפון עירק, במטרה לבצע פעולות בתוך הרפובליקה האסלאמית האיראנית. ואז החליטו משמרות המהפכה להקים יחידה של כוחות מיוחדים, כדי לבצע פעולות קומנדו נגדה, במיוחד משום שהיא זוכה לתמיכה כספית והכשרה מארצות הברית של אמריקה ומישראל, במטרה לערער את הביטחון של איראן. גורמי היחידה הצליחו לבצע משימה ראשונה זו בהצלחה רבה.

*- הלחימה נגד מיליציית  "צבא הצדק":

לאחר חטיפתם של חמשה חיילים ממשמר הגבול האיראני בשנת 2013, בגבולות העיר סראפאן שבדרום-מזרח איראן, משמרות המהפכה לקחו על עצמם את אבטחת הגבול, ויחידה זו נשלחה למחוזות סיסתאן ובלוצ'סתאן כדי להתעמת עם קבוצה זו.

*- המאבק נגד דאעש:

עם הופעתו של דאעש בעירק ובסוריה, נשלחה יחידה זו לאזורים אלה ככוח ייעוץ מיוחד, בכדי לסייע לכוחות שתי המדינות להתמודד עם ארגון זה.