הכור הגרעיני האיראני בבושהר חזר לעבוד

שליחה של איראן לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, קזם גריבאבאדי, הודיע ​​כי סגן ראש סוכנות האו"ם, מסימו אברו, יבקר באיראן בעניינים "שגרתיים", ואין שום תכנית לקיים אתו  שיחות – כך מוסרת סוכנות הידיעות "תסנים".

הסוכנות ציטטה את השליח האיראני, עבאדי, באומרו כי "הביקור עולה בקנה אחד עם פעילויות האבטחה השגרתיות במסגרת הסכם האבטחה המקיף."

הוא הוסיף: "למרות שאנחנו בקשר מתמיד עם הסוכנות, אין תכניות לקיים שיחות בטהרן."

מוקדם יותר דיווח תאגיד הרדיו והטלוויזיה האיראני, כי היום, שבת,  תחנת הכוח הגרעינית בושהר חידשה את עבודתה לאחר שנסגרה לפני שבועיים על מנת לבצע תיקונים.

"לאחר תיקונים … תחנת הכוח של בושהר חוזרת לפעול, לרשת ההפצה במדינה מסופקים 1,000 מגה-ואט חשמל", ציטטה הרשות את מוסטפא רג'אבי משאדי, דובר החברה הממלכתית לאנרגיה -תבניר.

איראן סובלת מהפסקות חשמל, וגורמים רשמיים מיוחסים לביקוש הרב לחשמל בגלל מזג האוויר החם והיבש במהלך הקיץ.

לפני שבוע הודיע ​​ראש ארגון האנרגיה הגרעינית האיראנית כי מפעל בושהר יחדש את פעילותו תוך יומיים, וציין כי כמות הדלק הנוכחית במפעל הגרעיני בבושהר תפוג בחודשיים-שלושה הבאים.

בנוסף, הוא הסביר כי בימים אלה מתבצעים מאמצים לספק דלק חדש לתחנת הגרעין בבושהר.

ראוי לציין שרוסיה הקימה את המפעל על חוף המפרץ, המצויד בכור בנפח של 1,000 מגה וואט, והוא נכנס לשירות בשנת 2013. בושהר שוכנת על חוף המפרץ בדרום איראן, באזור שלעתים קרובות עדים לפעילות סייסמית ורעידות אדמה.

إيران توقف محطة بوشهر النووية | ایران اینترنشنال