פונו מפקדות איראניות רבות במזרח סוריה מחשש למהלומה אווירית אמריקאית

רשת החדשות הסורית "עין הפרת" דיווחה כי מרבית המיליציות האיראניות פינו את מפקדותיהן כבר ביום שני בלילה בעיר המחוז אלבוקמאל ובאזור הכפרי של מחוז דיר א-זור, מחשש שיופצצו על ידי מטוסי קרב של הקואליציה בהובלת ארה"ב הפועלים בשמי האזור בעיקר נגד מטרות דאעש.

המיליציות גם פינו את לוחמיהם יחד עם כלי הרכב שלהם מכל המתקנים הצבאיים באזור ופרסו אותם בין שכונות מגורים וליד בתי אזרחיים, כדי למנוע תקיפות אפשריות ולהסתיר את המיקום שלהם הנוכחי ממטוסי סיור אמריקאים  שלא עזבו את המרחב האווירי של האזור.
המיליצייה השיעית אפגנית –  פטמיון, הפועלת בהוראת איראן באזור זה  העבירה חלק מכלי הנשק שלה, כולל משגרי רקטות ומארזי רקטות, מאזור הויג'ה סאקר – حويجة صكر  לשכונות בתוך העיר דיר א-זור, מחשש שיופצצו.

פינוי המפקדות במזרח סוריה שנעשה בפקודה איראנית ישירה בא בעקבות הערכה איראנית כי ארה"ב לא אמרה עדיין את המילה האחרונה בסכסוך המזויין בין כוחות ארה"ב בסוריה ועיראק ובין המיליציות האיראניות שלא מפסיקות לירות לעבר מטרות אמריקאיות באזור רקטות ולשגר כלי טייס בלתי מאויישים עמוסים חומרי נפץ בכוונה לפוצצם עליהם.

הנשיא ביידן לא יכול להרשות לעצמו להשאיר את הפרובוקציות האיראניות ללא תגובה כי זה רק יגביר את התקיפות על הכוחות האמריקאים בכל אזורי המזרח התיכון היכן שאירן מפעילה כוחות פרוקסי על פי שיקול דעתה.

האיראנים מבינים כי מהלומה צבאית אמריקאית בו תבוא , בטז"מ , לכן הם פינו מבעוד מועד את מפקדותיהם , הנחשבות מטרות נייחות שלא יכולות להתגונן מפני תקיפות מהאוויר , וזאת כדי למזער נזקים הן בציוד לחימה והן בכוח אדם לוחם .

שעות יגידו!!

תמונה