תוניסיה: טרגדיה בתוך מגפת הקורונה- מת מול בית החולים כשחיפש מנת חמצן

תוניסיה במצב בריאותי קריטי בהשפעת הגל הרביעי של המגיפה שפקדה את המדינה

אירוע מותו של עון אמן- عون أمن, כתוצאה מההדבקה בנגיף קורונה, מול בית חולים ממשלתי, בעודו זועק למנת חמצן, טלטל את התוניסאים, שהאשימו את רשויות הבריאות בהזנחה ורשלנות, ודרשו לפתוח בחקירה ולשאת באחריות.

האירוע התרחש מול בית החולים אבן אל-ג'זאר במחוז קאירואן (במרכז המדינה), אשר עד לעלייה בשיא מספר הנידבקים והמתים מנגיף הקורונה, כאשר במדיה החברתית הופצו סרטונים ותמונות של אזרח הנושם את נשמתו האחרונה מול בית החולים מבלי שמישהו עוזר או צוות הרפואי כלשהו מגיע לעזור, בסצנה מזעזעת המשקפת את קריסת מגזר הבריאות במדינה.

הסרטון המזעזע

  יוסרה, בת דודו של הנפטר אמר לרשת "אל ערביה.net "כי הקורבן, שהוא קצין משטרה, נדבק בזמן שעבד, והועבר לבית החולים המקומי בעיר סביקה, שם התגלה כי הוא נגוע בנגיף הקורונה, והוא פונה לבית החולים ابن الجزار  במחוז קאירואן, אך הצוות הרפואי שם הודיע ​​לו כי מצבו הבריאותי אינו מצריך חמצן, למרות שהוא סבל מקוצר נשימה חריף , ואז הוא שוחרר, אך האיש התעלף ונפל ארצה עם שחרורו מבית החולים.

היא הוסיפה כי למרות קריאותיו לעזרה, איש לא פנה אליו כדי שיוכל לנשום , והיא האשימה במותו את הצוות הרפואי שפיקח עליו בבית החולים.

בתגובה לכך, זקיר להיב, קרדיולוג בבית החולים הצבאי, אישר כי מותו של אזרח מול בית חולים ללא כל עזרה הוא פשע לאומי, נפילה משמעותית של מערכת הבריאות ונפילה מוסרית לזה שצילם את האירוע ולא הגיש עזרה לאיש.

המצב הבריאותי של תוניסיה הוא קריטי בעקבות הגל הרביעי של המגיפה שפקדה את המדינה, במיוחד מחוז קיירואן, שהיה עד להתפשטות נרחבת של נגיף הקורונה בנדבקים ובמתים , ובתי חולים העמוסים מעבר לקיבולת שלהם התקשו לספק חמצן רפואי לחולים בנגיף.

לאור מצב זה גברו הדרישות בקריאה להטיל הסגר מקיף בכל רחבי הארץ, כדי להגן על חייהם של התוניסאים, ובנוסף היו תלונות על יכולות לקויות וקריסת מערכת הבריאות.

בסך הכל תוניסיה רשמה נכון ליום ראשון יותר מ- 407,000 מקרים של נדבקים בנגיף הקורונה, כולל 14,700 מקרי מוות ו -347 אלף מחלימים.