החלה המערכה על הרי הקלמון המזרחי בסוריה.פרטים.

לאחר סיום הקרבות על אזור אלרוטה המזרחית,כולל דומא, והתפנות כל כוחות המורדים מהאזור,פוזרו הכוחות הסורים הלוחמים ל-2 חזיתות חדשות.

*- חזית מחנה הפליטים הפלסטיני-ירמוק בדרום דמשק אליה הופנו דיויזיה 9 ודיוויזיה 4.

*- חזית הרי הקלמון המזרחי אליה הופנתה מיליציית אלנימר בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן.

https://nzivnet.com/articles/15861

מפת אזור משימתה של מיליציית אלנימר:

מקראה:

*- האזור האדום=בשליטת צבא סוריה.האזור הירוק=בשליטת המורדים.האזור הירוק בהיר=אזור הקרבות הנוכחי.

יש לשים לב לאזור ריכוז כוחות השריון של מיליציית אלנימר המורכבת מטנקי טי-90 חדשים. הצבת הטנקים במרחק מה מאזורי הקרבות נובע מאופיו הטופוגרפי של האזור המאופיין כאזור הררי קשה בעל תנאי עבירות כמעט בלתי אפשריים לכוחות השריון.

הלחימה החלה בימים האחרונה כאשר חיל האוויר הסורי מפציץ ומשליך חביות תופת על עמדות כוחות המורדים על פסגות ההרים.

מפקדות המורדים ממוקמות הן על פסגת הר אלבטרה והן בעיירה אלנסירייה.

כוח המורדים המרכזי הפועל באזור הוא "ג'ייש תחריר א-שאם"-הצבא לשחרור סוריה.

בראש מילציית מורדים זאת עומד קצין צבא סוריה שערק-סרן פיראס ביטאר.

סרן ביטאר וחבורת הפיקוד הבכירה של ג'ייש תחריר א-שאם  ניהלה בחודשים האחרונים מו"מ עם הרוסים בניסיון להגיע לפיוס עם המשטר הסורי אך זה לא צלח ולכן הצבא הסורי פנה כרגע לאופציה הצבאית.

ושוב יש לשים לב כי במערכה על הרי קלמון המזרחי לא משתתפים כוחות אירנים ומיליציות שיעיות הנאמנות לאירן וזאת בכוונה תחילה לפי דרישת היועצים הצבאיים הרוסים במטכ"ל הסורי.

יש לציין כי העדיפות שנפנו הרוסים ומשטר אסד ללחימה דווקא באזור זה נובעת מהעובדה כי כוחות המורדים מאיימים על פעילות 2 שדות תעופה צבאיים סורים הפעילים מאוד:אלסין ודמייר וכן הם מאיימים על מרחבי השיגור של חטיבות טילי הסקאד האסטרטגיות -155 ו-156 במרחב אלקטייפה.

קרב קשה צפוי לכוחות הסורים שיתקשו להכריע את המלחמה באזור זה בגלל תנאי השטח הקשים ובגלל המרחבים הגדולים המאפשרים לכוחות המורדים לנהל קרבות תנועה עם כוחות רגליים של מיליציית אלנימר מבלי להיות מוטרדים על ידי כוחות שריון עדיפים.גם חיל האוויר הסורי יתקשה לממש את יתרונו בשטחים פתוחים ויאלץ את הצבא הסורי לשלם מחיר כבד בנפש אם ירצה לנצח בקרב בכל מחיר.

 

כתיבת תגובה