מתרגמת אמריקאית נדונה ל-23 שנות מאסר על הסגרת מקורות לחיזבאללה

בית משפט בארצות הברית הטיל עונש מאסר של 23 שנה על מתרגמת אמריקנית שעבדה עם הפנטגון והודתה כי הדליפה לאיש המקושר לחיזבאללה הלבנוני את שמותיהם של מודיעי צבא ארה"ב בעירק בעקבות ההתנקשות בגנרל האיראני קאסם סלימאני בתקיפה אווירית אמריקאית בבגדאד.

משרד החוץ האמריקני אמר בהצהרה כי המתרגמת, מריאם תומפסון, בת 62, התקשרה עם משרד התביעה הציבורי, ובו הודתה באישומים נגדה.

בהצהרת משרד החוץ נאמר כי תומפסון הודתה שסיפקה לגבר לבנוני מידע צבאי מסווג, בידיעה שהוא יעביר אותו מיד לחיזבאללה, הפלג השיעי הלבנוני שארצות הברית רואה בו "ארגון טרור" – כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית.

בהצהרה צוטט ג'ון דמרס, הפקיד הממונה על ענייני הביטחון הלאומי במשרד החוץ האמריקני, שאמר כי גזר הדין של תומפסון "משקף את חומרת מעשיה: היא בגדה באמונו של העם האמריקני, וסיכנה את המקורות שלה, והחיילים איתם עבדה. "

מסמכי המשפט הראו כי תומפסון עבדה כמתורגמנית בבסיס צבאי בחו"ל כאשר בשנת 2017 היא יצרה מערכת יחסים באמצעות אפליקציית וידיאו עם אדם שגילה לה שהוא קשור לחיזבאללה הלבנוני, ו"היא הפכה, בהמשך, להיות קשורה אליו רגשית. ”

ובדצמבר 2019 הוצבה מתרגמת זאת לשירות הכוחות המיוחדים של ארצות הברית בארביל, בירת אזור כורדיסטן בצפון עירק, בתקופה בה ארצות הברית החלה לתקוף מיליציות פרו-איראניות.

תקיפות אלה הגיעו לשיאן ב -3 בינואר, כאשר מזל"ט אמריקני חיסל את מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים, הגנרל קאסם סלימאני, סמוך לשדה התעופה בבגדאד.

זמן קצר לאחר ההתנקשות בסולימאני ביקש האיש הלבנוני מחברתו האמריקאית למסור לו את שמותיהם של מלשינים שעשויים היו לסייע לארצות הברית להתנקש בסולימאני. תומפסון לא עשתה דבר מלבד לעיין בתיקיהם של מלשינים רבים של צבא ארה"ב בעירק וסיפקה לחברה את שמות של לפחות שמונה מהם, בנוסף למידע על הטקטיקות שמפעילה ארצות הברית באזור.

היא נעצרה על ידי ה- FBI ב- 27 בפברואר 2020.

السجن 23 عاماً لأميركية سرّبت لحزب الله أسماء مخبرين لواشنطن في العراق